Oba jezdci ale vzájemný duel berou hodně odlehčeně. „Spíš děláme takovou komedii, aby měli mechanici z obou týmů nějaký náboj,“ směje se Ludvík Otto.

Podobně to vnímá i Milan Chvojka. „Ludvíka vyzývám na interní souboj. Možná ještě uzavřeme nějakou sázku,“ nechal se slyšet Chvojka. Běhemčtvrtka ale ještě k žádné sázce nedošlo.

Oba soutěžáci se nachází v rozdílné situaci. Zatímco Otto ladí své auto na srpnovou německou rallye, jeden z podniků seriálu mistrovství světa, Chvojka dokončil testování nového Mitsubishi Lancer EVOIX.

V Kopné i Pačejově se vůz uvedl velmi dobře, když se vždy umístil v první desítce. Po dvou testovacích závodech už chce jet naplno. „Naším cílem je dojet co nejlépe a dovézt auto do cíle. Chceme skončit do desátého místa,“ řekl Chvojka ke svým ambicím na Horácké rally.

Oproti tomu Otto musí zvolit opatrnější taktiku. „Ale přesně takhle se to říct nedá. Uvidíme, jak se soutěž bude vyvíjet. Každopádně bychom se nechtěli vrátit s nějakou poruchou karosérie nebo vážnějším problémem,“ přeje si. Již v srpnu ho totiž čeká vrchol sezony v podobě startu na německé rallye. „Je to za necelý měsíc, takže Horáckou rally beru jako generálku,“ poznamenal Otto.

Ve startovní listině Horácké rally figuruje 65 přihlášených posádek. Na startu nechybí žádná z předních posádek startujících v celém šampionátu. „Posádka Pech - Uhel, kteří v Třebíči loňského roku nejen že získali absolutní vítězství, ale rozhodli také o titulu mistra republiky, se mohou právě zde výrazně přiblížit obhajobě titulu. Důstojnými sekundanty jim budou ovšem další jezdci v čele s Trojanem, Arazimem, Štajfem, Trinerem, Votavou, Gavlákem,“ upozornil tiskový mluvčí Miloš Morávek.

Nejčastější značkou je Mitsubishi (celkem 17), Subaru je zastoupeno celkem šestkrát a vozy Škoda (celkem 18) různých typů a tříd. „Horácká rally se jede systémem super rally a tak je předpoklad, že i druhý den soutěže bude startovní pole dostatečně početné, neboť zde s jistou časovou penalizací mohou startovat i posádky odstoupivší v pátečním odpoledni či večeru. Soutěž je koncipována tak, že druhou polovinu rychlostních zkoušek první etapy budou soutěžní posádky absolvovat již se světelnými rampami,“ dodal Morávek.