Trať dlouhá 257 km měla tři rychlostní zkoušky, které posádky musely projet dvakrát.

Nejlépe zvládla nástrahy těžké a rychlé trati posádka Odložilík – Tureček na Fabii R5, když se do čela dostala hned na úvodní zkoušce z Libiny do Třemešku a po celý závod si vedení udržela.

Vyhráli tři ze šesti RZ a pouze drobné zpomalení a jízda na větší jistotu v poslední zkoušce dala zbytku pole šanci je předjet. Druhé místo patřilo až do předposlední zkoušky Bisahovi na Hyundai i20 R5. O zbývající místo na stupních vítězů sváděli krásný souboj mladí jezdci Petr Semerád a Adam Bříza, oba na vozech Škoda Fabia R5.

Jejich bitva vyvrcholila v poslední nejdelší zkoušce z Jívové pod Tepenec, kterou vyhrál Březík před Semerádem, když vedoucímu Odložilíkovi ujeli na patnácti kilometrech o 7 sekund. V cíli dělilo Březíka od první příčky pouze 2,2 s a třetího Semeráda o dvě sekundy více. Bisahu, který měl defekt, odsunuli na čtvrté místo.

Petru Semerádovi i třetí místo stačilo k celkovému vítězství v letošním P2+ seriálu, určeném pro vozy s pohonem všech kol a dokázal tak po vítězství ve dvoukolkách v roce 2018, kterým je rallysprint série určena, vyhrát i mezi silnějšími auty.

Dvoukolky vyhrál ve Šternberku stylem start – cíl Jan Dohnal s vozem Renault Clio S1600, když dokázal být nejrychlejší ve všech šesti měřených testech. Je to jeho čtvrté vítězství v letošním ročníku Rallysprint série a po zásluze se stal celkovým vítězem seriálu.

HORÁK DOJEL PRO 7. MÍSTO

Na domácí trati nemohli chybět ani obě olomoucké posádky z Futures Contproduct rally teamu. Lépe si vedli Michal a Ivan Horákovi s Fordem Fiesta R5, když se jim podařilo z úvodního desátého místa po velkém tlaku v druhé části závodu postoupit o tři příčky na místo sedmé.

Krásný a velmi vyrovnaný souboj o něj sváděli s Kůrkou na voze Mini John Cooper Works WRC. Kůrka po třetí RZ měl náskok 2,3 s.

Michal Horák dokázal ve dvou následujících zkouškách jeho náskok snížit a do poslední RZ šel se ztrátou 0,4 s. V poslední zkoušce Kůrku porazil o 1,2 s a o 0,8 sekundy tak získal sedmé místo.

Navigátor Ivan Horák zhodnotil závod takto: „Rally Morava pro nás byla celkem úspěšná. Ráno nás potrápily brzdy naší Fiesty. Michal musel do ostřejších zatáček našlapat, protože se mu propadal brzdový pedál. Mechanici v servise vyměnili brzdové kotouče a my mohli dál pokračovat už bez potíží. Výsledkem bylo 7. místo absolutně a v celkovém pořadí v poháru P2 + bychom měli být na 10. příčce, což považujeme za úspěch, protože jsme jeli s R5 první rok a učili se.“

„Soutěž se nám líbila, počasí bylo perfektní a pořadatelé vše zvládli na jedničku. Nyní budeme naše úsilí směřovat na zajištění potřebného budgetu na příští sezonu a budeme rádi, když to bude opět s vozem R5. Rádi bychom poděkovali všem našim sponzorům hlavně panu Korčákovi a firmě Futures Contproduct a také všem našim fanouškům. Budeme se těšit na příští rok snad v lepších časech,“ dodal Ivan Horák.

KNÁPKA VYŘADILY TECHNICKÉ PROBLÉMY

Druhá olomoucká posádka Tomáš Knápek a Karel Zapletal do cíle nedojela. Na třetí RZ je vyřadila ze hry poškozená poloosa na jejich voze Opel Adam R2.

Sprinterský seriál má v plánu ještě jeden závod 24. října ve Vsetíně, ale jeho realizace není vzhledem k současné situaci ve společnosti jistá.

Výsledky Futures Contproduct Rally Morava 2020

1. Odložilík – Tureček (Škoda Fabia Rally2 evo) 32:05,9

2. A. Březík - Omelka (Škoda Fabia R5) + 2,2

3. Semerád - Hovorka (Škoda Fabia R5) + 4,2

4. Bisaha - Těšínský (Hyundai i20 R5) + 6,3

5. Vlček - Jugasová (Hyundai i20 R5) + 9,8

6. Adolf - Novák (Škoda Fabia Rally2 evo) + 58,8

7. Horák - Horák (Ford Fiesta R5) + 1:30,4

8. Kurka - Janovská (Mini JC Works WRC) + 1:31,2

9. Tomek - Zeman (Škoda Fabia R5) + 1:50,4

10. J. Dohnal - Vybíral (Renault Clio S1600) + 1:54,9

Miroslav Ševčík