Ve hře o mistrovský titul bylo před závodem stále ještě šest posádek, ale nejvážnějšími uchazeči byli Pavel Valoušek na Fabií WRC a Roman Odložilík s vozem Citroën Xsara WRC .

Na startu nechyběl ani lídr průběžného pořadí Jan Sýkora s Mitsubishi Lancer EVO IX R4 nebo Miroslav Jakeš na stejném voze, ale pouze ve skupině N.

Premiéru si zde odbyl také vůz Mini John Cooper Works S2000 s Václavem Pechem za volantem. Tento vůz nemůže ale bodovat v českém mistrovství, takže Václav Pech startoval pouze v absolutní klasifikaci.

Celkem se ze startovní rampy na šternberském náměstí vydalo ráno 121posádek zdolat nástrahy náročné trati, umocněné deštěm, mlhou, silným větrem a množstvím spadaného a kluzkého listí. Čekaly na ně tři průjezdy rychlostními zkouškami u Jivové, Dálova a Huzové.

První kolo zkoušek zahájil nejlépe Valoušek. Jívovskou RZ vyhrál před Odložilíkem a Pechem. Následovali je dále Jakeš, Dohnal s Peugeotem 207 S2000 a Sýkora.

Dálovskou zkoušku vyhrál Odložilík a šel do vedení. V Paseckém Žlebě byl první Valoušek, ale celkově byl stále druhý s odstupem pouhých 0,7 sekundy. Václav Pech na vedoucí dvojici již ztratil více než 20 sekund. Čtvrté místo si držel Dohnal před Jakešem, šestý byl Sýkora s minimální ztrátou.

Do bojů o mistrovské body přijeli zasáhnout na domácí trati i Petr Leher s Jiřím Skořepou. Na kluzkých a mlhou přikrytých ranních zkouškách začali z třicáté pozice, ale průjezd Pasekou se jim nepovedl a skončili mimo trať. Dojeli sice do cíle RZ, avšak se ztrátou šesti minut a ze soutěže odstoupili.

Olomoucké jezdce zastupoval ve Šternberku také Ludvík Otto. Ne jako jezdec ale výjimečně usedl na sedadlo spolujezdce a četl rozpis domácímu vrchaři Václavu Janíkovi. Ani této dvojici se nedařilo lépe. Ve čtvrté RZ museli odstoupit pro poruchu na palivové hadici jejich Mitsubishi.

Čtvrtá zkouška znamenala stop i pro výborně jedoucího Jana Dohnala. Havaroval a přišel tak i o teoretickou možnost získat titul. Vedení zde na svoji stranu strhl opět Valoušek, když porazil Odložilíka o 3 sekundy.

Při druhém průjezdu Dálovskou RZ však hned v úvodu chyboval, když nedobrzdil správně první odbočení a najel do bariéry z pneumatik. Musel couvat a ztratil více než 20 sekund. Jeho chyby beze zbytku využil Odložilík a ujel se vedení s náskokem 19,1 s.

Tato Valouškova drobná chyba se ukázala být rozhodující pro celý další vývoj závodu. I přes jeho velkou snahu se mu již ztrátu nepodařilo zlikvidovat a přesto, že vyhrál celkem 6 rychlostních zkoušek z devíti, skončil druhý.

Vítězství si ze Šternberka odvezli stejně jako v minulém závodě v Třebíči Roman Odložilík s Martinem Turečkem.

Pořadí za vedoucí dvojicí se ustálilo a ani poslední trojice zkoušek na něm nic nezměnila. Třetí místo si při premiéře nového vozu odvezl Václav Pech, čtvrtý dojel Jakeš a pátý Sýkora.

Současně se sprinterským seriálem pokračoval při AZ pneu Rally Jeseníky také K4 pohár. Zde si nejlépe vedl Miloš Dvořák s vozem Mitsubishi před Zimmermannem na Citroënu C2 R2 Max a Dohnalem také s vozem Mitsubishi.

Do čela sprinterského šampionátu se dostal se 114 body Valoušek, Sýkora je druhý a má bodů 111. Třetí místo patří Jakešovi se 106 body a čtvrtý Odložilík má o bod méně. O vítězi letošního seriálu EcoSun MČR ve sprintrally se tedy rozhodne až za čtrnáct dní ve Vsetíně.

Rallye Jeseníky, sedmý závod MČR ve sprintrallye:

1. Odložilík, Tureček (Citroën Xsara WRC) 40:36,4, 2. Valoušek, Hrůza (Škoda Fabia WRC) –14,2, 3. Pech, Uhel (Mini John Cooper Works S2000) –1:14,7, 4. Jakeš, Gross –1:48,1, 5. Sýkora, Škardová (všichni Mitsubishi Lancer Evo IX) –1:58,4, 6. Béreš, Müller (Škoda Fabia S2000) –2:43,8.

Průběžné pořadí (po 7 z 8 soutěží): 1. Valoušek 114 b., 2. Sýkora 108, 3. Odložilík 105, 4. Jakeš 102, 5. Dohnal 78, 6. Tarabus (Fiat Grande Punto S2000) 67.

Miroslav Ševčík