Pořadatelé z AMK Ecce Homo Šternberk připravili pro 86 posádek náročnou trať o délce přes 300 km se čtyřmi měřenými úseky, které museli jezdci projet dvakrát.

Favority na přední příčky absolutního pořadí bylo třeba hledat mezi jezdci Poháru 2+.

Do tohoto poháru jsou zařazeny nejsilnější vozy specifikace WRC, S2000 a čtyřkolky. Patřili k nim především loňský vítěz Jaromír Tomaštík se Subaru Impreza WRC, Karel Trněný s Fabií WRC, Jan Dohnal s Fordem Focus WRC a Roman Odložilík s Fiestou R5.

První rychlostní zkoušku z Hraničních Petrovic do Lipiny zvládl nejlépe Odložilík a i po prvním průjezdu Ecce Homem si udržel vedení. Na Dobřečově šel ale do čela Karel Trněný s německým spolujezdcem Doerrem na Fabii WRC a i po průjezdu Mladoňovem si v polovině soutěže udržovali vedení o necelých pět sekund před Odložilíkem. Třetí byl Kurka s vozem Mini WRC, čtvrtý Dohnal a pátá pozice patřila Tomaštíkovi. Jeho ztráta byla již 24 sekund.

Výraznější změny v pořadí přinesla až druhá polovina soutěže. Do čela se opět po šesté RZ vrátil Odložilík a Kurka zde musel odstoupit pro technickou závadu. Trněný si zkomplikoval situaci desetisekundovou penalizací za předčasný start do sedmé zkoušky, takže před poslední RZ vedl Odložilík o 14,8 sekund před Trněným a třetí Tomaštík ztrácel dalších 0,6 s.

Závěr soutěže však vyšel nejlépe Janu Dohnalovi. Vyhrál poslední tři erzety a v cíli se mohl radovat z celkově druhého místa, když třetího Trněného porazil o pouhé 0,2 sekundy a čtvrtého Tomaštíka o 0,7 s. Pátý dojel Vlček s Fabií S2000 a šestý Slovák Kukučka s Fiestou R5.

Rallysprint série je vypsána v letošním roce pro dvoukolky a svoje zastoupení zde má i Olomouc díky rodinné posádce Michal a Ivan Horákovi, která startuje v seriálu ve třídě 6 s vozem Peugeot 208 R2. Ve Šternberku se ale představili s vozem Škoda Fabia Kit Car.

„Fabii jsme zkoušeli, protože u peugeotu nastal problém s motorem, který se do Jeseníků nepodařilo vyřešit. Začátek závodu nebyl špatný, v polovině soutěže jsme byli ve třídě na druhém místě za Vopařilem se ztrátou necelých 10 sekund a mezi dvoukolkami jsme byli pátí. S dosaženými časy byla tedy vcelku spokojenost, ale trápily nás brzdy. Ve druhé části se problémy ještě zhoršily a k brzdám se přidala i spojka. Do osmé časové kontroly jsme proto přijeli pozdě a následná časová penalizace nás připravila o druhé místo. Na další závod v Klatovech, kterým bude zakončeno Mistrovství České republiky v rally, se opět vrátíme s otcem k Peugeotu 208 R2 a start ve Vsetíně zatím necháme otevřený," řekl pilot Michal Horák.

Vítězství ve dvoukolkách si ze Šternberku odvezla posádka Bisaha–Píža s Citroënem DS3 R3T, druhý byl na stejném voze Egon Smékal a třetí dojel Vopatřil s Peugeotem 208 R2. Michal a Ivan Horákovi po problémech dojeli absolutně šestí a ve třídě 6 čtvrtí, když je od druhého místa dělilo pouhých 9,3 sekundy.

MIROSLAV ŠEVČÍK