Pro olomouckého pilota Německá rallye představuje druhou zkušenost s prestižním seriálem. Před rokem při své premiéře na Korsice obsadil ve své skupině vynikající čtvrté místo. Nyní si ale žádné cíle předem nedává. „První den bych chtěl maximálně šetřit auto. Druhý den se podívám na výsledkovou listinu, které posádky jsou kolem nás a jaké jsou rozestupy. Třetí den bych si chtěl zazávodit. V amatérských podmínkách se na tak dlouhé soutěži nedá závodit od začátku,“ prozradil Otto svou taktiku.

Olomoucký soutěžák je v Německu od pondělí a zbývající čas před rallye využívá k poznávání jednotlivých rychlostních zkoušek. Tato soutěž je totiž hodně zrádná. „Všichni mě varují, že je to hodně specifická soutěž. Rychlostní zkoušky vedou ve vojenském prostoru po panelech,“ upozornil Otto. Soutěž navíc vede úzkými silničkami mezi vinicemi a klade tak na posádky vysoké nároky. V těchto obtížných podmínkách nebývá nouze o havárie a výlety mimo trať. Rallye má současnou podobu od roku 2000, kdy se konala poprvé v okolí Trieru.

U lucemburských hranic představuje další nástrahu i nevypočitatelné počasí a diváci. „Jsou zde časté přeháňky. Mnohdy prší tak silně, že není pořádně vidět. Rallye je hodně populární. U silnic je mnoho lidí, kteří ale nejsou ukáznění,“ upozornil Otto. Olomoucký závodník doufá, že se jeho mechanikům podařilo před závodem odstranit všechny nedostatky na jeho subaru. „Příčinu špatného brzdění při sprintrallye v Třebíči. Pro Německo jsme i přestavili motor,“ dodal Ludvík Otto.