Pořadatelé z Hanáckého rally klubu připravili trať o necelých 200 km se sedmi rychlostními testy o délce 70 km. V Poháru2+ se od první RZ dostali do čela Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem a již před sebe nikoho nepustili. Se Škodou Fabiie R5 vyhráli čtyři rychlostní zkoušky a na druhého Odložilíka se stejným vozem měli v cíli náskok 15 sekund. Odložilík vyhrál dva testy a i on si stále držel druhou příčku. Třetí místo po celou soutěž patřilo Martinu Vlčkovi s vozem Hyundai i20 R5, který byl nejrychlejší jedenkrát. Na Odložilíka ztratil 7,7 s.

Ve sprinterském seriálu určeném pro vozy s jednou poháněnou nápravou, byl závod daleko dramatičtější. O přední příčky zde bojovala i dvojice olomouckých posádek, Tomáš Knápek s Ivanem Horákem a Michal Horák s Karlem Zapletalem, na vozech Opel Adam R2. Na stejném voze startoval i Nekvapil a čtveřici doplnil vítěz prvního závodu v Kopné, Adam Březík s Peugeoten 208 R2.

Úvodní zkouška vyšla nejlépe Knápkovi a šel do čela dvoukolek. Ve druhé zkoušce ale zajel až čtvrtý čas a musel přenechat vedení Nekvapilovi. Knápek si vzal první místo zpět výhrou ve čtvrté zkoušce a i po páté byl v čele o 2,3 s. V předposlední RZ na Nekvapila opět ztratil a propadl se na druhé místo. Krásný souboj o vítězství pro sebe Knápek s Ivanem Horákem rozhodli až na poslední zkoušce, kde smazali Nekvapilův náskok a o 0,9 s jej porazili.

Vítěz Kopné Březík ztratil hned na první RZ 17 s a i přes výhry v posledních třech zkouškách to ve Vyškově na lepší jak třetí místo nestačilo, když jej od druhého místa dělilo 3,1 s. Čtvrtou příčku obsadili Michal Horák s Karlem Zapletalem, kteří si připsali nejrychlejší čas ve třetí RZ, ale i penalizaci 10 s za předčasný příjezd do časové kontroly. Na Knápka jim v cíli soutěže chyběla půl minuta.

„Co říci k soutěži, když vyhrajete? Jenom samá pozitiva. Všechno klaplo na jedničku,“ pochvaloval si spolujezdec vítězné posádky, Ivan Horák.

„Nebyly žádné problémy, kromě několika horkých chvil, ale to k rally patří. Poprvé jsme s Tomem vyhráli absolutně dvoukolky a byla to urputná bitva až do posledního metru RZ. Druhou posádku jsme porazili o pouhých 0,9 s a třetí na nás ztrácela 4 s. Z toho je zřejmé, že se jede opravdu na krev a každé zaváhání se odrazí ve výsledcích. Máme z toho s Tomem velikou radost, navíc se nám tento výsledek podařil na pro nás domácí soutěži za přítomnosti našich sponzorů, pro které ve Vyškově pořádáme každoročně setkání s naší posádkou,“ řekl Ivan Horák.

„Syn Michal dojel 4. ve třídě šestý. Ráno měl problémy s brzdami a také dostal 10 vteřin za předčasný příjezd do ČK. Nyní se chystáme na Rally Hustopeče, kde se budeme snažit a další dobré umístění,“ zakončil Horák pozitivní hodnocení.

Do cíle dojelo pouze 54 posádek a historiků pouze sedm. Nejrychlejší z nich byl Neumann s vozem Ford Escort RS Cosworth. Na stejném voze dojel i druhý v pořadí Kotrmon, třetí byl Vratislav Hýbner s Peugeotem 205 GTi.

MČR v rally a pokračuje 14. a 15. června v Hustopečích a sprinterský seriál koncem července v Pačejově.

MIROSLAV ŠEVČÍK