V poháru P2+, který jedou nejsilnější vozy v rámci sprintů, se očekával hlavně souboj čtveřice nastupujících mladíků Caise, Petra Semeráda, Březíka a Stříteského s matadory Kostkou, Jakešem, Štajfem a Polákem Grzybem. V úvodní zkoušce na mokré a velmi kluzký trati šel do vedení Cais s Fordem Fiesta R5 MkII před Kostku a Jakeše na Fabiích R5. Také ve druhé zkoušce byl Cais nejrychlejší a navýšil svoje vedení na druhého Jakeše na 13,8s. Kostka po malém zaváhání vyjel z trati a klesl na třetí místo. Ve třetí RZ postihl Caise defekt a Jakeš se na něj dotáhl na pouhých 2,7s. To bylo ale poslední Caisovo zaváhání a třemi výhrami v následujících zkouškách si zajistil celkové prvenství v závodě, když vyhrál pět ze sedmi RZ. Druhého Kostku, který předstihl Jakeše, porazil o 9.6 sekundy a slavil tak s navigátorkou Jindřiškou Žákovou první velké vítězství na domácích tratích. Třetí dojel Jakeš, čtvrtý Grzyb, pátý Březík, šestý Semerád a sedmý Stříteský, všichni na vozech Škoda Fabia R5.

Fryštácký Erik Cais ovládl 26. ročník Rallysprint Kopná, když ve voze Ford Fiesta R5 porazil Tomáše Kostku (Škoda Fabia Rally2), jehož na 155,96 km dlouhé trati, která obsahovala 7 rychlostních zkoušek na třech úsecích v celkové délce 69,76 km pokořil roz
Rallysprint Kopná objektivem Jiřího Hejtmánka. Podívejte se!

Velký souboj probíhal mezi dvoukolkami, pro které je sprint série určena především. Úvod soutěže vyšel nejlépe Martinu Lehkému na Fordu Fiesta Rally4 a po dvou zkouškách vedl. Ve třetí však havaroval a ve vedení ho vystřídal Srb s Citroënem C2 R2. I jemu však vedení vydrželo pouze jednu zkoušku a po čtvrté RZ ho předstihl Lumír Firla s Peugeotem 208 R2. V předposlední zkoušce ale neprojel správně retardér a s po 30-ti sekundové penalizaci klesl za Michala Srba se ztrátou 20,7s. Ani tento náskok však Srbovi nestačil. V poslední RZ jej postihl defekt a soutěž dokončil až na třetím místě za Firlou a Vaňharou, také na Peugeotu 208 R2.

Do bojů na Kopné zasáhla také rodinná olomoucká posádka Michal a Ivan Horákovi. Jejich snahu o zisk prvních mistrovských bodů ukončila hned na první RZ technická závada. Spolujezdec Ivan Horák k závodu řekl: „Po dohodě se sponzorem máme v plánu odjet celou sezónu s Opelem Adam R2, kromě domácího závodu ve Šternberku, kde pojedeme s vozem R5. O značce zatím není rozhodnuto. Na Kopnou jsme se těšili, je to hezký a těžký závod, ale technika byla proti. Asi v polovině první zkoušky, když Michal začal odřazovat do těžké levé, se ozvalo silné křupnutí a byl konec. První dojem byl, že odešla převodovka. Když jsme auto začali opravovat, zjistili jsme, že došlo k poškození části těhlice a poloosy. S autem jsme naštěstí nehavarovali, a závada je to opravitelná. Daleko hůře dopadl ve stejné zatáčce Martin Lehký, který zde prakticky zrušil Fiestu Rally4. Doufáme, že na příštím závodě v Plzni již vše bude v pořádku a získáme první body do šampionátu. Na přípravu máme necelých čtrnáct dnů, Plzeň se jede 5. června.“

O první mistrovské body jeli v Kopné i historici. Od první RZ vedl podle očekávání Neumann se silným vozem Ford Escort RS Cosworth. V předposlední zkoušce jej zradila poloosa a musel ze závodu z prvního místa odstoupit. Vítězem se stal velmi rychle jedoucí Petr Němec na Ladě VFTS. Druhou příčku obsadil nakonec Černý na stejném voze, když Kotrmona na Escortu RS Cosworth v poslední RZ porazil o 2,6s a celkově ho o 1 sekundu předstihl.

V hodnocení šampionátu historiků slaví prvenství Petr Němec (LADA VFTS). Favorizovaný Vlastimil Neumann na voze Ford Escort RS Cosworth odstoupil ze soutěže z vedoucí příčky na předposlední rychlostní zkoušce kvůli poloose.
Na Kopné se proháněli také historici. Podívejte se!

Rallysprint Serie pokračuje začátkem června na obnovené rally v Plzni a po zrušené Příbrami čeká na jezdce třetí podnik 7. srpna ve Fulneku.

Autor: Miroslav Ševčík