Pro úspěšné zvládnutí soutěže bylo třeba projet celkem 755 km, z toho 220 na patnácti měřených zkouškách. S nástrahami obtížné tratě se nejlépe vypořádala tovární posádka Škody Motorsport Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem na Fabii R5 EVO.

Vyhráli úvodní páteční městskou zkoušku, ale v první sobotní části je ve vedení vystřídali Rusové Gryazin a poté i Lukyanuk. V šesté RZ, která otvírala druhé kolo sobotních zkoušek, Kopecký opět zaútočil a šel do vedení.

Ve zbývající části závodu již před sebe nikoho nepustil a v neděli odpoledne mohl popáté v řadě projet vítězně cílovou rampou Barum Rally.

S vítězstvím si zároveň zajistil i letošní titul mistra ČR v rally. Rusové vysoké tempo neustáli a po defektu a havárii skončili v poli poražených.

O druhé místo svedli velkou bitvu Filip Mareš a Angličan Ingram, oba na vozech Škoda Fabie R5. Před poslední zkouškou byl druhý Ingram o pouhých 0,6 sekundy. V poslední zkoušce okolo Kašavy s délkou 22 km jej ale Mareš o 0,9 porazil a dojel si pro stříbrný věnec z Barumky. Ještě větší radost měl ze zisku juniorského titulu mistra Evropy, který vybojoval právě před Ingramem o neskutečné 0,3s. Čtvrté místo obsadil Kostka, pátý byl Němec Griebel a šestý Rakušan Wagner, všichni na Fabii R5.

Na Barumce nechyběly ani olomoucké posádky Knápek – I. Horák a M. Horák – Zapletal na vozech Opel Adam R2.

Tomáš Knápek s Ivanem Horákem přijeli do Zlína bojovat o druhé místo v MČR ve třídě 6, ke kterému potřebovali porazit Roberta Hordossyho na stejném voze.

Po celou dobu se jim dařilo držet Hordossyho za sebou i přes technické problémy s unikajícím palivem a ohnutým ramenem. Jejich snahu zastavila dvanáctá RZ, po které se soutěží museli rozloučit. Druhé dvojici se vedlo daleko lépe. Michal Horák s Karlem Zapletalem soutěž dokončili v MČR na 20.mistě a mezi dvoukolkami byli osmí.

Jezdec Michal Horák k závodu řekl: „Na Barum Rally jsme si dali jediný cíl a to ji dokončit. V pátek na noční RZ nám auto přestalo dobíjet, takže jsem musel vypnout světelnou rampu. Druhý den v servise jsme auto opravili a přesně v naší minutě odjezdu ze servisu jsme položili jízdní výkaz. Za celou Barum Rally jsme použili jen dvě nové pneumatiky, takže jsme věděli, že se určitě nebudeme pohybovat vysoko. Někdy jsme místy jeli až moc opatrně, což bylo vidět na dosažených časech. Ale i tak jsme měli pár krizových situaci. Hlavně v nočních erzetéch, kde jsme couvali a jeli příkopem. Neděle už byla poklidná a zdárně jsme Barumku dokončili.“

Po zrušení Rally Jeseníky i Rally Příbram uzavře domácí mistrovskou sezónu závod ve Vsetíně, který je na programu 26. října.

MIROSLAV ŠEVČÍK