Ten by po loňských technických problémech chtěl se svou liazkou dorazit do cíle a prosadit se do první desítky.

Pilot kamionu pro Rally Dakar Jaroslav Valtr „Pojedu, na co mám, a může to dopadnout dobře. Umístění do desítky je rozhodně naším cílem. Uděláme pro to maximum," řekl Jaroslav Valtr (na snímku vpravo) před odletem do Jižní Ameriky.

Nyní je již dvacetičlenná výprava KM Racing na místě.

Členové týmu ve čtvrtek vyzvedli v přístavu soutěžní a doprovodnou techniku, kterou přepravili do asistenčního parku v Rosariu.

„Převzetí vozidel proběhlo bez problémů. Na cestě do Rosaria jsme ale u naší liazky museli vyměnit alternátor. Nějak se na lodi unavil," řekl pro web týmu Valtr.

Jaroslav Valtr ON-LINE o Dakaru i tréninku

„Techniku jsme poctivě připravovali celý rok, takže v tomto ohledu by neměl nastat problém. Trasa bude trochu delší než loni, takže k závodu přistupujeme s pokorou a respektem. Tyto aspekty by se měly projevit i v očekávání, a protože každý závodník chce vyhrávat, tak do Jižní Ameriky míříme kvůli kvalitním výsledkům," řekl šéf stáje Martin Macík starší.

„Přání být nejlepší má ovšem spoustu různých okolností, z nichž největší roli hraje vrtkavé štěstí. Mě osobně by potěšilo, kdyby cílem ve Valparaisu projely v pořádku všechny naše posádky a kdyby si každý pilot splnil cíl, který si před startem vytyčil," doplnil Macík.

Loprais: Chci se rvát o bednu

Trať dlouhá přes devět tisíc kilometrů (z toho přes pět tisíc jsou měřené úseky) je delší a náročnější než v minulých letech.

Vyrazí na ni i devět českých posádek, z nichž tradičně největší ambice mají závodníci v kategorii kamionů.

Stejně jako loni se hodně čeká hlavně od Aleše Lopraise a Martina Kolomého na tatrách.

„To, jestli budu opět nejlepší Čech, se nedá ovlivnit. Jedete s technikou, což je hromada koleček. Může se stát cokoliv. Doufám ale, že se nám technické problémy i nehody vyhnou a zajedeme dobrý výsledek. Věřím, že to dopadne super," prohlásil loni pátý Kolomý. Tentokrát by hlavně rád dojel do cíle.

Na předních místech by se chtěl pohybovat Aleš Loprais, synovec šestinásobného vítěze (ještě afrického) Dakaru Karla Lopraise.

Ten měl loni závod rozjetý hodně nadějně, zabrzdila ho ale nehoda a technické trable. Tomu by se tentokrát rád vyhnul.

„Na Dakaru už jsem zažil ledacos. Jedu tam s pokorou, respektem, ale stále i s tím, že se chci rvát o bednu," řekl Loprais.

Ze čtyřkolky na buginu

To Josef Macháček, který se Dakaru pravidelně účastnil na čtyřkolce, se rozhodl po dlouhých letech pro změnu a vyzkouší si roli pilota buginy. Hlavní cíl? Dojet až do konce a položit základy výsledků nové kategorie.

„Po šestnácti letech na čtyřkolkách jsem si řekl, že na stará kolena potřebuju trochu změnu. Nejdříve jsem chtěl jet v jednosedadlové bugině, ale ukázalo se, že navigovat se sám v autě je docela nebezpečné a navíc si jízdu vůbec neužijete," popsal ostřílený závodník Macháček.

Mezi motocyklisty se chce zviditelnit David Pabiška, který se po letech spolupráce s týmem KM Racing osamostatnil.

Jeho dosavadním maximem je 26. místo z roku 2010, což je výsledek, který by chtěl v ideálním případě překonat. Proto na to chce šlápnout hned od začátku.

„Ztráty se na dnešním Dakaru těžko stahují," řekl Pabiška.

Vítězství z loňského roku obhajují Stéphane Peterhansel (automobily) a Cyril Després (motocykly), Marcos Patronelli (čtyřkolky) a Eduard Nikolajev (kamiony).