Na 96 posádek čekalo 10 rychlostních zkoušek mezi vinicemi se spoustou prašných šotolinových úseků. Při neúčasti úřadujícího mistra republiky Jana Kopeckého patřili k největším favoritům soutěže Filip Mareš, Jan Černý, Miroslav Jakeš a Slovák Kočí, všichni na vozech Škoda Fabie R5 a s Fordem Fiesta R5 Václav Pech.

Nejlepší vstup do páteční etapy měl Jan Černý. Po třetí RZ šel do čela Václav Pech, ale v poslední páteční zkoušce se po problémech s poloosou propadl až na páté místo. Vedení se ujal Filip Mareš, druhý byl Černý a třetí Jakeš. Před Pecha se dostal i Polák Grzyb, jedoucí také na Fabii R5. Páteční etapu nedokončil po defektu ani Slovák Kočí, když ze soutěže odstoupil z druhé příčky.

V sobotu čekalo na startovní pole celkem šest měřených úseků, opět se střídavým povrchem asfaltu a šotoliny.

Nejlépe je zvládli Filip Mareš s Janem Hlouškem. Vyhráli sice jen dvě rychlostní zkoušky, ale celkově rychlou a spolehlivou jízdou se dočkali svého premiérového vítězství v MČR.

Na druhém místě se po celou sobotu držel Jan Černý. V poslední zkoušce chytil defekt a po problémech s převodovkou nakonec soutěž nedokončil.

Ještě větší smůlu měl Jakeš, který ze druhého místa musel odstoupit až těsně před cílem soutěže, když na jeho voze přestala fungovat elektronika. Stříbrnou příčku nakonec obsadil Jan Dohnal s Fordem Focus WRC a třetí dojel Polák Grzyb.

Olomoucké posádce chyběl kousek

V Hustopečích usilovala o body do šampionátu také olomoucká posádka Tomáš Knápek - Ivan Horák s vozem Opel Adam R2, startující ve třídě 6. Začali výhrou na první RZ. Následná penalizace 30 sekund na retardér je srazila na šesté místo. Postupně se probojovali zpět až na druhé místo, ale po technických problémech v závěru soutěže skončili o pozici hůře.

Spolujezdec Ivan Horák zhodnotil jejich vystoupení takto: „Na Hustopeče jsme se moc těšili. Vždy perfektní organizace, krásné rychlostní zkoušky se šotolinou a minimum přejezdů. Jediné co nám trochu vadilo, bylo příšerné horko a všudypřítomný prach. Ale i to k Hustopečím prostě patří. Začali jsme velmi dobře a na první zkoušce jsme ve dvoukolkách vyhráli. Na další zkoušce jsme bohužel na šotolině nedobrzdili do retardéru, a protože hrozil kontakt s balíkem slámy a poškození auta, raději jsme ho minuli. Dostali jsme 30 sekund penalizaci a propadli se na 6. místo,“ líčil Ivan Horák.

Jenže do poslední rychlostní zkoušky odstartovala olomoucká posádka z nadějného druhého místa.

„Krátce po startu začal vynechávat motor a asi 2 km jsme jeli s cukajícím autem. Na vině bylo čidlo teploty vody a motor šel na nouzový režim. Naštěstí se Adam sám umoudřil a my mohli se ztrátou dojet až do cíle. Na druhou příčku nám chybělo neskutečných 0,1 vteřiny. Byli jsme z toho samozřejmě zklamáni. Štěstí nám tentokrát nepřálo jako před čtrnácti dny ve Vyškově, kdy jsme o 0,9 sekundy vyhráli. Důležité ale bylo, že se nám podařilo dojet do cíle. Celkově jsme byli pětadvacátí a ve dvoukolkách i ve třídě 6 třetí. Za měsíc nás čeká Rally Bohemia. Předtím musíme ještě zapracovat na autě, aby se nám příště vyhnuly technické problémy,“ dodal Ivan Horák.

Náročnou soutěž dokončilo pouze padesát posádek.

Miroslav Ševčík