Na 68 současných a 25 posádek v MČR historiků čekalo celkem 551 km s 20 rychlostními zkouškami. Tratě testů byly převážně nové a jejich obtížnost ještě zvýšilo velmi proměnlivé počasí. Nejlépe se s nástrahami tratě vypořádal finský mladík Kalle Rovanperä z továrního týmu Škoda Motorsport na Fabii R5 EVO. Vyhrál celkem jedenáct rychlostních zkoušek a kromě defektu na jedenácté RZ byl po většinu závodu ve vedení.

Druhé místo vybojoval úřadující mistr světa a republiky Jan Kopecký na stejném voze. Za vítězem zaostal o necelých 20 sekund, když v sobotu byl na kluzké trati krátce mimo trať a ani jemu se nevyhnul defekt. Úspěch škodovek podtrhl třetím místem dobře jedoucí Jan Černý. Jako jeden z mála jezdců se dokázal vyhnout defektům a spolehlivým výkonem se zařadil hned za tovární dvojici. Soutěž dokončilo 41 posádek.

Chyběla mezi nimi tentokrát i olomoucká posádka Tomáš Knápek s Ivanem Horákem na Opelu Adam R2. Z velmi dobře rozjetého závodu museli v neděli odstoupit z druhého místa ve třídě a třetího mezi dvoukolkami pro technickou závadu. Jejich vystoupení v Mladé Boleslavi zhodnotil Ivan Horák slovy:

„Na Bohemce nám letos štěstí nepřálo. Celé naše snažení odstartovalo prasklé rameno přední nápravy při posledním testu před Bohemií. Naštěstí se to obešlo bez většího poškození vozu. ale mechanikům přibylo den před odjezdem na soutěž hodně práce. Vše stihli opravit a my se díky nim mohli na start Rally Bohemia postavit. Tento ročník zaznamenal nové rychlostní zkoušky, které byly krásné, velmi technické a díky  proměnlivému počasí nám připravil i hodně otázek ohledně správného obutí. První etapu jsme dokončili na 2. místě ve třídě  a 3. ve dvoukolkách. Dokonce jsme jednu RZ vyhráli ve 2 WD a v teamu vládla spokojenost. Do druhého dne jsme odstartovali s náskokem necelé minuty, ale už se nám nedařilo. Bohužel jsme dostali 10 sekund penalizaci za pozdní příjezd do ČK, a na následující RZ jsme se na mokrém úseku v lese přetočili. Se ztrátou asi 10 vteřin a mírně poškozeným vozem jsme dojeli do cíle RZ.  Šestnáctá zkouška Radostín nám však vystavila stopku a my museli vzdát. Na vině byla porucha motoru, u kterého byla po závodech naplánovaná repase. Následující tři týdny budou opět hektické, protože nás čeká závěrečný podnik MČR a to zlínská Barum rally. Tady chceme zabojovat o 2. nebo 3. příčku ve třídě v závěrečném hodnocení MČR.“

Mezi historiky vyhrál Vlastimil Neuman s Fordem Escort RS Cosworth, druhý byl Polák Stolarek na Suzuki a třetí bývalý tovární jezdec Vladimír Berger se Škodou 130 LR.

Barumka, která po odpadnutí závodu v Příbrami uzavře letošní MČR v rally, je na programu od 16. do 18. srpna.

Ještě dříve, a to poslední víkend v červenci, mohou diváci vidět závodní auta na sprinterském seriálu v Pačejově, do kterého je přihlášená druhá olomoucká posádka Michal Horák s Karlem Zapletalem, závodící také s vozem Opel Adam R2.

MIROSLAV ŠEVČÍK