Na startu v Klatovech se tak představilo divákům celkem 164 posádek, z toho 92 historiků.

Druhý závod letošního MČR ukončil neuvěřitelnou šňůru 24 vítězství Jana Kopeckého v seriálu MČR. Po noční páteční etapě měl se spolujezdcem Pavlem Dreslerem na tovární Fabii R5 k dobru 46 sekund na svého největšího soupeře Václava Pecha s Fordem Fiesta R5 a podle předpokladů si jel pro další zlatý věnec.

V úvodu druhé sobotní RZ, která byla nejdelší a měřila 19,29 km, dostal defekt. Protože na prázdné pneumatice se nedalo dojet až do cíle RZ, musel kolo vyměnit. Ztratil tak více necelé dvě minuty a následoval propad až na čtvrté místo za Pecha a Mareše.

Ve zbývajících šesti rychlostních zkouškách předvedl skvělou stíhací jízdu a závěr soutěže zdramatizoval. Na první místo mu však chybělo v cíli ještě 12,7 sekundy a musel se spokojit se stříbrnou pozicí. Vítězství si dokázal chytrou jízdou pohlídat Václav Pech, třetí dojel Mareš na Fabii R5.

OLOMOUCKÁ POSÁDKA ODSTOUPILA

Na startu Rallye Šumava Klatovy nechyběli ani olomoučtí zástupci Tomáš Knápek s Ivanem Horákem na voze Opel Adam R2. Po odpadnutí na Valašce potřebovali získat mistrovské body, ale ani v Klatovech je smůla neopustila. Spolujezdec Ivan Horák nevydařený závod okomentoval slovy: „Šumava nedopadla dle našich představ.

Hned na 1. RZ jsme v cíli zaznamenali vysokou teplotu vody 130 stupňů. Po otevření přední kapoty jsme zjistili, že se nám roztrhl klínový řemen. Byli jsme tedy nuceni odstoupit.

Mechanici dali v servisu auto zase do pořádku a my mohli startovat alespoň ve druhé etapě. Sobotu jsme tedy pojali jako test, protože ztráta za nedokončenou páteční etapu byla velká a my chtěli auto řádně odzkoušet a dostat se do závodního tempa. To se nám celkem podařilo a bylo z toho alespoň 2. místo v sobotní etapě ve třídě 6.

Dovezli jsme aspoň nějaké body a pozitivní zkušenost, že dokážeme držet krok s těmi nejlepšími v naší třídě. Další soutěž bude za tři týdny v Českém Krumlově a doufáme, že technika už bude držet.“

Náročnou soutěž, která měřila celkem 570 km, dokončilo pouze 45 posádek.

Mezi historiky si vedl nejlépe Ital Lucky na krásném voze Lancia Delta HF Integrale , druhý dojel domácí Vlastimil Neuman s Forem Escort RS Cosworth, třetí Rakušan Wagner na voze Porsche 911 SC a čtvrtý Fin Silvasti na legendární Lancii 037 Rally. Historiků dojelo celkem 54.

Mistrovství ČR v rally pokračuje za tři týdny v Českém Krumlově a sprinterský seriál na přelomu května a června ve Vyškově.

MIROSLAV ŠEVČÍK