Mladý jezdec naštěstí pohotově vyskočil ze svého vozu a navíc pomáhal komisařům s hašením. „Trvalo to snad deset vteřin, než jsem se z hořícího auta dostal. Ale připadalo mi to jako věčnost. V kouři jsem nemohl najít otevírání dveří,“ přiznal Janiš.

Olomouckého pilota zradil jeho vůz Spyker, který není příliš spolehlivý. Kvůli technické závadě nedokončil ani prestižní čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans. Příčina nedělního požáru není zcela zřejmá. „Nejprve mi alarm ohlásil vysokou teplotu oleje i vody a vzápětí auto začalo hořet. Když jsem se podíval do zpětného zrcátka, uviděl jsem plameny. Hned jsem zastavil,“ poznamenal Janiš.

I když závodní vůz v ohnivém zajetí vypadal hodně nebezpečně, olomoucký jezdec z havárie vyvázl bez sebemenšího škrábnutí. „Nic se mi naštěstí nestalo. Jenom jsem se trochu nadýchal kouře. Za chvíli jsem ale už byl v pořádku,“ ujišťoval.

Olomoucký pilot už určité zkušenosti se svým hořícím vozem má. „Dříve jsem na závodech už nějaké požáry zažil. Na mistrovství republiky v Mostě 2003 s mercedesem v boxech a ještě dřív mi chytla formule Ford. Nedělní oheň byl ale největší a nejnebezpečnější,“ porovnával divoké situace. Janiš si přitom do té doby vedl velmi dobře a ve své třídě bojoval o umístění v první pětce. Cíl závodu však opět neviděl. „Je to k vzteku. Snad už brzy přijde nějaký výsledek,“ doufá.

Šampionát Le Mans Series pokračuje až v polovině srpna na známém okruhu v belgickém Spa. Janiš již o tomto víkendu v německém Oscherslebenu startuje s ferarri v šampionátu FIA GT. „Snad už se konečně potkám se štěstím,“ vzývá olomoucký pilot lepší zítřky.