Oba čeští piloti přitom teprve sbírali zkušenosti s podobnými závody i se zcela novou technikou v podobě Lamborghini Murcielago.

Posádka přitom od začátka sváděla zajímavý duel o vítězství s Corvette C6R francouzské stáje Luc Alphand Aventures, která letos obhajuje prvenství v Le Mans Series ve třídě GT1.

Erik Janiš byl nakonec mírně zklamán. „Byla to dobrá zkušenost a mám samozřejmě radost, že jsme svůj první závod v šampionátu dokončili. Zároveň cítím trochu zklamání, protože jsme měli na to, abychom bojovali o vítězství,“ přiznal olomoucký pilot.

Stáj měla totiž na víc. „Druhé místo je pro mě trochu zklamání. Měli jsme nejrychlejší auto, nejrychlejší jsme byli i na trati, což dokládá nejlepší kolo závodu ve své třídě,“ přidal se zkušený Holanďan Peter Kox.

Posádce českých mladíků však nepřály ani okolnosti na belgickém okruhu. „Jedno z několika vyjetí safety caru na trať nahrálo do karet našim soupeřům, kteří stihli zajet do boxu vyměnit jezdce, pneumatiky i dotankovat palivo. To se ukázalo jako rozhodující,“ uvedl Janiš.

Olomoucký jezdec si navíc neustále zvykal na nový vůz.

„Stále jsem se sžíval s autem. Trochu mě mrzí, že jsem pořádně nemohl využít nových pneumatik. Chvíli poté, co jsem sedl do auta, byl na trati také zpomalovací vůz. Když zajel, měl jsem už gumy sjeté. Přesto se mi dařilo zajíždět poměrně dobré časy. Neudělali jsme žádnou chybu, nedostali jsme se do žádného kontaktu. Nakonec nás může druhé místo těšit,“ dodal Janiš.

Oba české mladíky pochválil i zkušený holandský spolujezdec.

„Musím pochválit Erika a Filipa, kteří dokázali, jak jsou dobří. I když s autem neměli před startem prakticky žádné zkušenosti. Jeli rychle, konstantně, nedělali chyby a stále se zlepšovali. Podali opravdu dobrý výkon, stejně jako celý tým,“ hodnotil Kox.

Čeští jezdci se přitom na sezonu připravovali ve formulových vozech. Dobrý výsledek z belgického okruhu naznačuje, že by Janiš se Salaquardou nakonec mohli pokračovat v Le Mans Series sportovních vozů.

„Tým si oba naše jezdce chválil, a já si myslím, že to byl dobrý začátek na scéně závodů GT vozů,“ nastínil další kariéru manažer Antonín Charouz.