Se čtyřiadvacetiletým pilotem se počítá jen do zítřejších jízd nováčků. V nedělním sprintu i hlavním závodě bude startovat Enge. Jaroslav Janiš sice v A1 GP již startoval, ale dle předpisů šampionátu se stále může počítat mezi nováčky.

I když si olomoucký jezdec na plnou závodní zátěž ještě počká, již pozice druhého pilota v českém týmu znamená znatelný pokrok. V srpnu si totiž poranil páteř, když s vozem Spyker po defektu pneumatiky narazil do bariéry.

Jezdec i šéf stáje proto páteční trénink berou jako test. „Mé jízdy poslouží především zkoušce, jak na tom po přestávce jsem. Samozřejmě mohu Tomáši pomoci s nastavením vozu pro kvalifikace a závody,“ řekl ke svým úkolům.

Po zdravotních potížích se už cítí být v pořádku. „Jsem moc rád, že po dlouhodobém léčení a rehabilitaci páteře se opět cítím fit a můžu řídit závodní auto. Po pauze od srpnové nehody ve Spa se za malý volant velmi těším,“ neskrýval nadšení.

Pro letošní sezonu A1 Grand Prix byl sice za jedničku českého týmu zvolen devatenáctiletý Erik Janiš. Po několika závodech se ale stal továrním jezdcem Mercedesu a nyní vše podřizuje přípravám na sezonu Euroserie F3.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z OLOMOUCKA

Moje OlomouckoSportKulturaPodnikáníČerná kronika