Do prvního závodu olomoucký pilot startoval ze čtrnácté příčky, ze které se postupně protlačil do první desítky. V tvrdém souboji byl ale vytlačen mimo trať. Janiš se sice vrátil zpět, ale v dalším průběhu ho limitovala nedotáčivost vozu.
Olomoucký jezdec tak znovu na body nedosáhl. „Byl jsem velmi blízko bodům a pole position pro druhý závod,“ litoval Janiš.
Zároveň si ale dalšího umístění v desítce cenil. „Je to můj třetí start v šampionátu a třetí umístění v top ten. Jakkoliv jsem toužil po bodech, úplně naštvaný nejsem. Mám radost z rychlosti, kterou jsem v závodě předvedl. Také mě těší, že tři soupeře jsem předjel v přímém souboji,“ cenil si.
Na druhý italský start ale bude chtít, co nejrychleji zapomenout. Dvacetiletému jezdci totiž zhasnul motor a do závodu vyrážel jako poslední.
„Byla to moje velká chyba, která se neomlouvá. Když jsem vyrážel jako poslední, auto jelo výborně. Jenže body byly velmi daleko. Starty s formulí 3 jsou docela složité. Kromě spojky a plynu používáte brzdový pedál a k tomu i speciální ruční brzdu, kterou ovládáte pomocí lanka,“ upozornil Janiš.
Olomoucký mladík tak musel předvést stíhací jízdu, při níž překonal dvanáct soupeřů.
„V závodě jsem se hodně naučil. Především díky velkému množství předjížděcích manévrů. Okruh Mugello jsem si od prvního testu ve čtvrtek stále více užíval. Jel jsem tady poprvé a musím říct, že jsem si ho zařadil mezi oblíbené,“ dodal Janiš, který se v hodnocení nováčků posunul na druhé místo.
Šampionát Euroserie F3 pokračuje třetím závodem ve francouzském Pau.