Vše dobře dopadlo hlavně proto, že finišová rovinka i prostor za cílem je do kopce. Nebýt toho, mohla se stát katastrofa. Na poslední okamžiky švýcarského závodu Václav Janík jen tak nezapomene. „V poslední zatáčce mi změkl pedál, dupl jsem na něj tak, že se propadl. Už jsem vjížděl ve velké rychlosti do cíle a brzda nefungovala. Přemýšlel jsem, kam to za cílem strhnu, abych nezabil někoho jiného,“ popisuje drama Janík. Šťastný konec zařídil fakt, že cíl je v Saint Ursanne do kopce, kvůli kterému není potřeba brzdit s takovou razancí. „To bylo vážně štěstí! Být to někde v zatáčce, tak je zle. Jsem rád, že to tak dopadlo. Když nešla brzda, tak jak měla, krve by se ve mně nedořezali,“ potí se při vzpomínce Janík, který zabrzdil jen pár metrů před vyděšenými pořadateli. A co zjistili technici při prohlídce BMWM 3? Diagnóza: prasklá brzdová hadice.

Samotný závod automobilů do vrchu skupiny A vyhrál Chorvat Pulič s náskokem téměř deseti vteřin před pňovickým pilotem. S druhým místem byl Janík spokojený už vzhledem ke zmíněné události. „Ve Švýcarsku se jede velmi rychlý závod, kolem 200 km v hodině. Já mám raději techničtější tratě, ale pomohlo mi, že jsem už od úterka trénoval na místě. S druhou pozicí jsem spokojený, i když není to první. Takže to mohlo být lepší,“ odlehčil dramatický průběh závodu Janík. Chorvatský vítěz Pulič zajel dokonce i traťový rekord. Václav Janík startoval na této extrémně rychlé a náročné trati, stejně tak jako na většině letošních závodů spadajících do seriálu mistrovství Evropy, premiérově.

Příští závod seriálu mistrovství Evropy automobilů do vrchu se jede v Chorvatsku. „Tam bych to chtěl Puličovi vrátit,“ slibuje odplatu Janík.