Kašpárkovi chybělo ke stříbru třináct setin

Nejlépe si vedl Milan Kašpárek, který se svou Fabií MK1 skončil v absolutní klasifikaci patnáctý a ve skupině E1 do dvou litrů obsadil třetí místo. Ke stříbru chybělo jen třináct setin sekundy. „Je to škoda. V závodech do vrchu se ale sebemenší chyba trestá,“ řekl Milan Kašpárek. Domácí pilot mírně zaváhal v první jízdě. „Jel jsem chvíli mimo trať. Ve druhé jízdě už jsem podal standardní výkon. S nedělí ale můžu být spokojen,“ hodnotil Kašpárek.

Do stáje Ecce Homo racing team navíc patří i oba synové, šestnáctiletý Tomáš a čtrnáctiletý Jan. Mladší jezdec skončil předposlední a Tomáš nedokončil druhou jízdu. „Pro mladšího byl start na Ecce Homo premiérou. Ve druhé jízdě měl potyčku se svodidly, ale dojel, takže můžeme být spokojení. Starší měl problém s přetáčivostí a měl za úkol jet na jistotu. Havaroval asi pět set metrů před cílem. Doplatil na mladickou nerozvážnost a zadek auta mu utekl,“ řekl na adresu svých synů Milan Kašpárek.

Janík porazil největšího konkurenta

Důležité body do mistrovství Evropy získal pňovický pilot Václav Janík, jenž v celkovém hodnocení skončil osmnáctý a ve skupině A druhý. Po první jízdě přitom český reprezentant s BMW M3 ve skupině A vedl. „To bylo velké překvapení, že jsme porazili takové borce ve startovní listině. Voda nám ale svědčí,“ byl nadšený Janík. Druhou jízdu ale pojal více takticky. „Hlavně jsme chtěli nechat za sebou Puliče, což je náš největší soupeř v celém šampionátu. Komárek nás v rámci mistrovství Evropy tak netíží,“ přiznal Janík.

Pňovickému jezdci se jeho záměr podařil. Skupinu A vyhrál Komárek a až za Janíkem skončil Chorvat Pulič. „Teď už jsme se v průběžném hodnocení dostali před Puliče,“ pochvaloval si pňovický vrchař. Za Janíkovu stáj startovali ještě další tři jezdci. Bruntálský Richard Vodička dosáhl životního úspěchu, když se svým Mitsubishi EVO IX vyhrál skupinu N. „Je to obrovský výsledek. Jel s pronajatým autem, u kterého uvažujeme o jeho koupi,“ poznamenal Janík.

Bruntálský Martin Šípek sbírá teprve zkušenosti a deváté místo ze skupiny N lze považovat za úspěch. Také olomoucký Karel Hubáček se na vrchařských závodech teprve otrkává. „Měl za úkol dojet a posbírat zkušenosti,“ dodal Janík.

Otto: Nejradši bych si nafackoval

Ludvík Otto se po pauze vrátil na vrchařské závody, ale se svým vystoupením ve Šternberku nebyl vůbec spokojen. V celkové klasifikaci obsadil třicátou příčku a ve skupině N byl šestý. „Doplatil jsem na přemíru snahy. Udělal jsem moc chyb. Nejradši bych si nafackoval,“ nešetřil kritikou Ludvík Otto.

Zatímco v první jízdě probrzdil vracečku a ztratil asi čtyři vteřiny, při druhém startu se dopouštěl jednoho zaváhání za druhým. „Zkazil jsem všechno. Na trati to bylo ale složité, když část byla suchá a část mokrá,“ poznamenal pilot Subaru Impreza N12. Jeho loňský vůz využívá další olomoucký závodník Petr Leher, který však nedokončil druhou jízdu. „Sami ještě nevíme, v čem je problém. Auto přestalo jet 500 metrů před cílem,“ dodal Otto.