„Zvládl jsem zrealizovat povinné vítězství a vstoupili jsme tím nejlepším způsobem do sezony,“ radoval se jezdec týmu Nutrend Racing.

Kromě roku 2015, kdy do konečného pořadí závodu zasáhlo počasí, vyhrál Janík v polské Zaluži absolutně všechny podniky zařazené do Evropského poháru FIA.

„Obtížnost tratě tkví především v nepředvídatelném stavu povrchu. Asfalt je sám o sobě kluzký, ale pravidlem na této trati je časté znečištění od provozních kapalin. Jezdec tak musí být hodně opatrný na plynu,“ charakterizoval polskou trať Janík, který do Polska vyrazil i s týmovým parťákem Jiřím Svobodou.

Oba s sebou vezli vítězné vozy, které si již zapsaly do výsledkové listiny závodu na první příčce. Janík se svojí turbo Normou M20FC (vítězné auto z roku 2016, 2017) a Svoboda usedl premiérově v Evropském poháru do Loly B02 F3000 (Lola zvítězila pod vedením Janíka v Zaluži v roce 2014).

Pohled na startovní listinu v kategorii 2 (závodní speciály) byl poněkud ochuzen o větší počet jezdců. K závodu byla přihlášena jen trojice jmen z nichž dvě patřila jezdcům Nutrend Racing. Startovní pole tak bylo z větší části tvořeno cestovními speciály, které jsou na polské trati velmi rychlé.

Janík si v nedělním závodě pohlídal pozici favorita a už v první jízdě se ujal vedení.

„Není vůbec jednoduché soupeřit s cestovními speciály skupiny E1. Tady je jednoznačně výhoda mít pohon 4x4, zvlášť, když je trať opět celá od oleje,“ konstatoval Janík.

Navíc se částečně naplnily také obavy z deště.

„Druhá jízda byla trochu obtížnější, protože nebyla zcela vysušená trať, ale i ta se podařila, takže se celý tým může radovat z dalšího prvenství. Splnil jsem si cíl, který jsem před víkendem měl, vyhrát, takže jsem maximálně spokojený,“ uzavřel Janík. (spo)