Sestava Václav Janík, Jiří Svoboda a Petr Trnka se na Hungaroring vydala s rozdílnými zkušenostmi. Petr Trnka maďarský okruh poznal už za svého dřívějšího působení v šampionátu národních formulí, zatímco Jiří Svoboda a Václav Janík se přijeli s maďarskou legendou seznámit vůbec poprvé. Jiří Svoboda se ale příliš na okruhu nesvezl. Závada pohonné jednotky ho vyřadila ještě před kvalifikacemi. Ve hře tak zůstala pouze Norma M20FC se jmenovkou Trnka – Janík.

Do prvního spinterského závodu Janík odstartoval sedmý v absolutním hodnocení a na druhou příčku v rámci své divize 5. V průběhu závodu se na této pozici stabilizoval, a tak i závod dokončil.

Na oslavy nebylo ale příliš prostoru. Další program závodního víkendu navazoval a na Václava Janíka čekala další kvalifikace do druhého sprintového závodu. Získané zkušenosti z prvního závodu tentokrát posunuly šternberského jezdce na startovním roštu o jednu řadu vpřed.

Druhý sprint začal hodně dramaticky. Ještě v zahřívacím kole se ve velké rychlosti potkali jezdci startující před Normou Václava Janíka a jen se štěstím nebyl v kolizi dvou vozů zapleten i červenobílý prototyp Nutrend Racingu. Závod byl nakonec rozjetý za safety car a Václav Janík se usadil v absolutním hodnocení na třetí příčce. I druhý závod se proměnil pro Nutrend Racing v zisk cenných bodů do šampionátu díky druhému místu v divizi 5. Pomyslnou třešničkou na dortu bylo konečné třetí místo absolutně.

Kvalifikační čas Nutrend Racingu ve vytrvalostním závodě stačil na čtvrtou řadu startovního roštu. Závod byl rozjetý Petrem Trnkou, který se ještě před polovinou závodu dostal do vedení v divizi 5, když vedoucí Aleš Jirásek odstoupil.

Petr Trnka tak mohl zajíždět do boxů před výměnou jezdců s dobrým pocitem, když přivezl Václavu Janíkovi vůz na vedoucí pozici. „Nebylo to tak jednoduché jak by se na první pohled zdálo. Byl to pro mě první start letmým způsobem, a když startujete společně s velkými cestovními vozy jedná se o velký adrenalin. Poprvé jsem si také vyzkoušel účast ve vytrvalostním závodě, kde je odlišný přístup k jízdě než jaký jsem znal z formulových sprintů," porovnával Petr Trnka.

Se svým vystoupením byl nadmíru spokojený. „Norma fungovala v celém mém úseku perfektně, stačil jsem i na rychlejší Lamborghini nebo BMW ovšem jen v zatáčkách, protože výkonový handikca Normy byl na rovinách velký. Ale závodili jsme především s vozy naší divize, takže nemělo smysl zbytečně riskovat, zvlášť po odstoupení Aleše Jiráska. Auto jsem předával na prvním místě a s výměnou jezdců jsme také neměli problém. Se svým výkonem na Hungaroringu jsem spokojený a těším se na další závod ve vytrvalosti," okomentoval svůj úsek.

Závěrečná část závodu pak byla na Václavu Janíkovi, který do Normy usedl potřetí v rámci závodního víkendu a opět dovezl Normu pro cenou trofej, protože svým výkonem doplnil úvodní jízdu Petra Trnky a v premiérovém závodě vytrvalostního mistrovství republiky si oba dojeli pro první pozici v rámci divize 5 a celkové páté místo v absolutním hodnocení.

„Tři starty – tři podia, nelze než tento víkend hodnotit s kladným výsledkem. Moje hodnocení je nad očekávání, naše přítomnost s prototypem Norma měla velký ohlas jak u soupeřů, tak od našich příznivců, takže jsem rád, že jsme všem ukázali, že nejsme jen do počtu. Z okruhu si odnáším mnoho pozitivních zkušeností a těším se na naše další kroužení," byl nadšený Václav Janík.

Šternberští teď ale musejí přepnout na kopce, protože FIA Challenge začíná 14. května v Polsku. „Teď mě čeká návrat zpět do kokpitu výkonnější Normy Turbo a první závody evropského poháru, tak jsem zvědavý, zda se projeví velká porce závodních kilometrů z Hungaroringu na dosahovaných časech na kopcích," dodal Václav Janík.