Výsledky tréninků vypadaly pro českého reprezentanta hodně nadějně. „Nejel jsem naplno a přesto jsem dosáhl o dvě tři vteřiny lepších časů než vloni s BMW. Těšil jsem se na závody,“ chválil Janík své nové Mitsubishi EVO VIII.
Jenže v první jízdě nastaly technické problémy. „V polovině trati mi odešel diferenciál. Zadní kola nezabírala, jak by měla, a tak jsem skončil až šestý,“ poznamenal Janík.
Mechanici mezi oběma jízdami závadu provizorně odstranili. Mitsubishi, která má pohon na všechna čtyři kola, se změnilo na vůz s předním pohonem. „Posunul jsem se jen na čtvrté místo,“ řekl Janík.
Technické problémy nepřičítal tomu, že se s vozem teprve seznamuje. „Stát se to může kdykoliv. Je to nejčastější závada na těchto autech. Při dalším závodu ve Španělsku už budeme mít i náhradní diferenciál,“ dodal Janík.
Pňovický vrchař je však po prvním závodu sezony pozitivně naladěn. „Auto má na lepší umístění. Pokud bude stoprocentně v pořádku, bude rychlejší než předchozí BMW. Je schopné bojovat o druhé místo ve skupině,“ tvrdí Janík.
O tomto víkendu bude Janík startovat na domácím šampionátu v Náměšti nad Oslavou. Tentokrát ale prověří BMW. „Oproti loňské sezoně je celé předělané. Tahle trať je ale asi nejhorší pro auta se zadním pohonem,“ upozorňuje Janík.