Tým Nutrend Racing se do Maďarska vydal s dvojicí dvoulitrových prototypů Norma. Jiří Svoboda chtěl své zkušenosti z okruhů rozvíjet v rámci vypsaného sprintového závodu s Normou M20F Honda a Václav Janík s Tomášem Koreným se těšili na premiéru s Normou M20FC 2017 Honda, do níž oba usedli v rámci závodu Endurance a Václav Janík přidal sprintové závody.

Vytrvalostní závod je vždy třešničkou na dortu celého závodního víkendu. Oba jezdci Nutrend Racing se na závod nesmírně těšili. I přes posun jejich vozu na samý chvost startovního pole cítili velkou motivaci pro úvodní závod sezóny a sice pokusit se porazit celé startovní pole z posledního místa na startu.

Tomáš Korený zahájil závod velmi dobře. Během svého působení v sedadle Normy se postupně posouval v těsných soubojích s výkonnějšími cestovními speciály GT. Se svojí rolí rozjíždějícího jezdce se popasoval profesorsky a ve chvíli, kdy předával Normu do rukou Václava Janíka již držel absolutní vedoucí pozici.

Janík se tak vracel na trať na první příčce s velkým náskokem. Na trati ale i tak musel zvládat velký provoz, při předjíždění jezdců o kolo. Soustředěná jízda s cílem zbytečně neriskovat nakonec přinesla kýžené prvenství v divizi a k tomu cenný skalp celého startovního pole speciálů GT.

„Co více si přát? Skvělý vstup do sezony. Povedlo se nám zajet nejrychleji ze všech a zaslouženě si odvážíme z Hungaroringu nejrychlejší kolo víkendu a prvenství v Endurance závodu,“ hodnotil svoje premiérové vystoupení Tomáš Korený.

Poradil si s výkonnějšími GTčky

K vítěznému vytrvalostnímu závodu přidal Nutrend Racing další dílčí úspěchy ve sprintovém závodě. Václav Janík se totiž postavil na start obou krátkých závodů a s vozem opět dokázal jet na samotné špici. V úvodním závodě se postaral o premiérové vítězství letošní sezony, když se vypořádal se všemi speciály GT.

„Je to velká motivace poradit si s výkonnějšími GTčky. Jsou rychlejší na rovinkách a já musím rychlostní handicap dohánět v technických pasážích. Je to zajímavé srovnání techniky. Loni jsme na GT vozy marně dotírali, letos je situace jiná. Jsme s novým vozem konkurenceschopnější, takže toho naplno využíváme a jsem rád, že se nám daří GTčka porážet,“ byl nadšený Janík.

Jiří Svoboda závod nedokončil kvůli potížím s pohonnou jednotkou prototypu. Do druhého sprintového klání tak nastoupil Václav Janík osamocen a i přes uplatnění pravidla o posunu vozů divize 5 na konec startovního roštu bojoval opět s akceleračním pedálem na podlaze. Během 15 kol se zvládl probojovat na konečnou třetí příčku při hodnocení všech startujících.

„Letošní jarní Hungaroring se nám povedl. Ve všech odjetých závodech náš tým zaznamenal nejrychlejší kolo závodu a celkově si odvážíme tři prvenství při hodnocení divize 5,“ dodal.