Pět vydařených startů v domácím českém vrchařském mistrovství posloužilo k dobrému vstupu do letošní sezony a tým Nutrend racing tak mohl v pozitivní náladě vyrazit do polské Zaluže, kde na dvojici pilotů čekal první souboj o evropské body. FIA Hill Climb Cup 2014 na východ Polska zamířil vůbec poprvé, stejně jako Nutrend Racing, 
a bohužel nesetkal se s přílišným zájmem zahraničních jezdců.

Konkurence se sešla především v divizi 2 – pro speciální konstrukce na základě cestovních vozů, naopak divize 3 čítala jen několik málo jmen. Janík tak byl díky své technice jasným favoritem závodu a svou roli potvrdil. Pořadatelé neřešili úniky oleje ze závodních vozů a trať byla velmi kluzká. Během sobotních tréninků hledal optimální jízdní stopu a nastavení podvozku.

Nedělní závod pak zvládl 
v pohodovém tempu a dojel si pro absolutní prvenství v závodě i divizi 3. Janík navíc ve své první závodní jízdě dokázal pokořit rekord tratě a stanovil jeho novou hodnotu na 2:22,748 minuty. Účast ve FIA Hill Climb Cup 2014 tak odstartoval způsobem hodným dvojnásobného vítěze tohoto poháru.

Pňovický jezdec se však pustil do ostré kritiky pořadatelů.

„Zkušenosti z předešlých let s polskými tratěmi nás maximálně varovaly. Podmínky na dráze byly příšerné, velké množství oleje nikdo neošetřoval, takže jsem musel volit opatrnou jízdu," řekl Janík.

Český reprezentant navíc šetřil techniku a vybavení.

„Moje časy byly hodně ovlivněny i použitím starších 
pneumatik, protože nemělo smysl ničit nové. Ty jsme raději pošetřili na další závod v Itálii, kde bude konkurence mnohem silnější a bude jich tam více potřeba. Nicméně i takové závody jako v Záluži je potřeba zvládnout a to se v mém podání podařilo. Auto je v pořádku a ještě jsme si vyzkoušeli několik úprav na voze," uzavřel své hodnocení.

S poznáváním nové tratě se musel popasovat i Jiří Svoboda. Stejně jako Janík zvolil 
s ohledem na následující závod v Itálii úspornější variantu s využitím starších již jetých pneumatik. Kluzká trať 
v kombinaci s méně funkčním obutím jeho Normě vůbec nesvědčila a v Záluži se trápil. Laborování s nastavením podvozku na specifický povrch nakonec nebylo nutné, protože o lepší pocit z jízdy ho připravily technické potíže.


V nedělním závodě začala zlobit řídící elektronika motoru, a tak byl reprezentant Nutrend racingu vůbec rád, že spatřil cíl závodu. I tak ale dokázal posbírat cenné zkušenosti, které se můžou v dalším průběhu sezony hodit.

Nyní musejí mechanici odhalit podstatu problému s neposlušnou elektronikou Normy a připravit vůz na další podnik FIA Hill Climb Cupu. Nabitý kalendář šampionátu totiž pokračuje už tento víkend v podhůří italských Dolomit.