Pořadatelé letošní XVI. PARTR – SEV.EN COMMODITIES Rally Vsetín se drželi osvědčeného harmonogramu z minulých let a opět se jelo osm rychlostních zkoušek na třech úsecích o celkové délce 70 km. Celá trať je situována velmi blízko Vsetína a nepřesahuje 165 km. Kromě již zmíněných seriálu zde odjeli svůj poslední mistrovský závod i historici, takže se na startu prezentovalo celkem 114 posádek.

Nejlépe si ve Vsetíně vedla posádka Miroslav Jakeš s Petrem Machů na voze Škoda Fabia R5. Od druhé RZ šli do vedení, které si udrželi až do cíle. O druhé místo sváděli boj Jaromír Tarabus a Roman Odložilík na stejných vozech. Tarabus sice vyhrál úvodní zkoušku, ale pak se propadl až na třetí místo za Odložilíka.

V poslední RZ však dokázal Odložilíka předstihnout a druhým místem ve Vsetíně si pojistil celkové vítězství v Poháru P2+, když jednou vyhrál, dvakrát byl druhý a jednou pátý.

Ve sprinterském seriálu pro vozy s jednou poháněnou nápravou startovala také olomoucká posádka Michal Horák – Karel Zapletal. Po odstoupení na Kopné, čtvrtém místě ve Vyškově a odstoupení v Pačejově jim patřilo až desáté místo a obhajoba loňské stříbrné pozice již byla ztracena.

Také boj o třetí místo nebyl pouze v jejich rukou, protože i v případě vítězství ve Vsetíně by musel třetí Hartmann soutěž nedokončit, nebo skončit v poli poražených, na což se nedalo spoléhat. Po opakovaných technických problémech dojeli třetí za vítězným Březíkem na Peugeotu 208 R2 a druhým Hartmannem s Fiestou R2T.

„Do závodu šli se snahou zajet rychle a bezchybně bez ohledu na celkové umístění. Věděli jsme, že porazit Hartmanna s novou Fiestou bude velmi těžké,“ začal hodnocení vystoupení s vozem Opel Adam R2 jezdec Michal Horák.

„Hned ve druhé RZ se opět vrátily problémy s brzdami. Prošlápnou v plné rychlosti pedál na podlahu není nic příjemného. Ani stálé odvzdušňování nepomáhalo a do cíle každé vložky jsme dojížděli prakticky bez brzd. Z tohoto pohledu je třetí místo pěkné, ale celková spokojenost se sezonou není. Povedl se nám jen úvodní závod velkého mistráku na Valašce, který se do sprintu nepočítal. Příští rok to snad bude lepší,“ konstatoval Horák.

Mistrovský titul ve sprinterském seriálu patří letos Adamu Březíkovi, posádka Michal Horák a Karel Zapletal skončila čtvrtá. Ve třídě 17, určené pro starší vozy značky Škoda, usedl vedle Romama Vaňka do Škody 130 LR olomoucký Ivan Horák a společně si dojeli pěknou jízdou pro páté místo ve své třídě.

Mezi historiky si vedli nejlépe Neumann s Hlavatým na Fordu Escort RS Cosworth a po zásluze jim patří i letošní mistrovský titul.

Tečku za soutěžní sezonou udělají již tradiční volné závody na konci listopadu ve Slušovicích a o týden později v Praze.

Miroslav Ševčík