Hlavním lákadlem pro diváky byl start norského jezdce Henninga Solberga, účastníka seriálu mistrovství světa, s vozem Ford Fiesta R5. V roli předjezdce se představil i legendární britský jezdec J. McRae s historickými vozy Opel Manta a Vauxhall Chevette. Startovní pole čítalo více než 140 posádek, složených ze současných vozů, historiků a účastníků jízdy pravidelnosti.

Vítězství si z Pačejova zaslouženě odvezl Jan Dohnal s Fordem Focus WRC, který dokázal vyhrát sedm rychlostních zkoušek. Vedl od startu až do cíle vyjma druhé RZ, kterou vyhrál Roman Odložilík s fabií R5 a na jednu RZ šel do vedení. V šesté zkoušce ale musel Odložilík odstoupit pro technickou závadu. Na druhé místo se tak dostal Tarabus a po souboji s Rujbrem si je dokázal udržet až do cíle. Třetí Rujbr na něj v cíli ztratil pouhé 3,5 sekundy. Oba závodili s fábiemi R5. Čtvrtý dojel Trněný Fiestou R5 a na pátou příčku se probojoval Václav Pech s krásným vozem Porsche 997 GT3, když po úvodní RZ mu patřilo až 16. místo.

Henning Solberg dojel na dvanáctém místě s velkou ztrátou zaviněnou tříminutovou penalizaci za předčasný příjezd do časové kontroly. Průběžné vedení v seriálu P2+ si druhým místem pojistil Tarabus.

Ve sprinterském seriálu pro vozy s jednou poháněnou nápravou startovala také olomoucká posádka Michal Horák – Karel Zapletal. Po odstoupení na Kopné a čtvrtém místě ve Vyškově potřebovali zajet dobrý výsledek a připsat si další mistrovské body. Začali velmi pěkně a na první RZ byli druzí za Březíkem. Štěstí jim ale více nepřálo a museli ze soutěže hned po třetí RZ odstoupit pro technickou závadu.

Jezdec Michal Horák popsal jejich problémy s vozem Opel Adam R2: „Do Pačejova jsme jeli s tím, že se musíme dobře umístit, abychom mohli ještě pomýšlet na celkově dobré umístění v seriálu. První RZ jsme projeli v dobrém tempu a ztráta na Březíka nebyla velká. Na 2 RZ bohužel pršelo a my jsme měli obuty nejtvrdší gumy na sucho. Zvolil jsem raději opatrnější jízdu. Bylo to až moc opatrné tempo a i když jsem to cítil, že je to pomalé, nechtělo se mi jít do rizika a zrychlit. Udělat chybu hned na začátku by bylo špatně.“

Pak se navíc objevily problémy s brzdami.

„Před třetí RZ jsem si málo ohřál pneu a musel být tvrdší na brzdách. Ty se ke konci patnácti kilometrové zkoušky přehrály a musel jsem několik km jet volněji. Ve stopce jsme museli na dlouho zastavit, protože v ní ještě před námi stalo další auto a to přehřátým brzdám nepomohlo. Pedál se propadl až na podlahu. Po ochlazení auta jsme proto museli brzdy odvzdušnit, což byla bohužel příčina odstoupení. Při demontáži kola se poškodily dva štefty na kole a nebylo možné pokračovat jen se na třech šroubech. V tuto chvíli dokonce zvažujeme, zda budeme ještě v letošním seriálu pokračovat, protože po odstoupení už nemáme šanci na celkově dobré umístění,“ prozradil Michal Horák.

Podobný osud v podobě odstoupení nebo havárie potkal i další posádky a z 95 na startu jich dojelo jen 88.

Mezi historiky si vedl nejlépe Marcel Tuček s Mazdou RX 7, druhý byl Jan Krejča se Škodou 130 LR a třetí dojel Stanislav Budil s BMW 2002. Historiků z 33 posádek na startu dokončilo závod pouze 18.

Automobilové soutěže pokračují již v polovině srpna populární Barum Rally a o měsíc později mohou olomoučtí diváci vidět čtvrtý díl sprinterského seriálu na domácí trati při Rally Jeseníky.

Autor: Miroslav Ševčík