Ze startovní rampy sjelo 63 posádek a nechyběli mezi nimi hlavní favorité. Pouze v P2+ poháru se ve Šternberku z první šestice neobjevil průběžně čtvrtý Štajf a mezi dvoukolkami druhý Štefan.

Úvodní zkouška vedla z Chabičova do Huzové. Nejlépe ji zvládl Roman Odložilík s Fabií Rally2 Evo, když druhému Martinu Vlčkovi na Hyundai i20 R5 ujel o 6,7 s a třetímu Březíkovi na Fábii o 8,2 sekundy. Na záludnost mokré a kluzké tratě zde doplatili havárií Marek Vlček s Fabií R5 a Jan Pilař s Opelem Adam. Zkouška byla nejdříve přerušena a následně i pro zbytek jezdeckého pole zrušena. Druhou zkoušku z Moravského Berouna do Jívové vyhrál Březík a posunul se před Martina Vlčka. Třetí RZ z Jívové přes Těšíkov na Tepenec vyhrál opět Odložilík a upevnil si tak vedení po první etapě. Druhý Březík ztrácel 6,6 sekundy, třetí Vlček již 16,8 s a čtvrtý Bisaha více než půl minuty.

Rally Vyškov
FOTO: Olomoučané na Rally Vyškov: Leher si chválil Fabii, Horákovi odpočívali

Když Odložilík navýšil po druhém průjezdu Chabičovem náskok na 9,9 sekundy, zdálo se být o vítězi rozhodnuto. Proti však byl Březík a na páté RZ stáhl náskok Odložilíka na pouhých 2,5 s. Vše se rozhodlo na poslední patnáctikilometrové zkoušce vedoucí opět přes Těšíkov. Vyhrál ji sice Březík o 1,7 sekundy, ale na celkové vítězství to nestačilo. O pouhých 0,8 s jej uhájila posádka Odložilík - Černohoský. Výhrou ve Šternberku si Odložilík s předstihem zajistil vítězství v poháru P2+. Druhý je průběžně Vlček, ale třetí Březík na něj ztrácí již pouze 1 bod.

Ve dvoukolkách si letošním čtvrtým vítězstvím zajistila celkové prvenství posádka Jan Dohnal-Ivo Vybíral na voze Renault Clio S1600.

Na domácích tratích se představily i dvě olomoucké posádky. Michal a Ivan Horákové startovali s vozem Opel Adam R2 v nejpočetněji zastoupené třídě 6 a dojeli si velkém boji pro třetí místo.

„Celou letošní sezónu jsme se potýkali s technickými problémy, trápily nás hlavně praskající poloosy. Adama jsme pro domácí závod nechali připravit u Brynda racingu. Prošli jsme doslova každou maličkost a konečně auto správně fungovalo. Ráno jsme nezvolili optimální pneumatiky. V lesních úsecích bylo docela mokro a na prvních dvou zkouškách to hodně klouzalo. Opravdu jsme byli rádi, že jsme zůstali na trati,“ řekl navigátor Ivan Horák.

Oficiální test před Barum Rally příborského jezdce Martina Vlčka.
Vlčák testoval svou novou závodničku před Barum Rally na Šumpersku

„Odpoledne to již bylo výrazně lepší. Ve druhém průjezdu Chabičovem jsme se na 7,5 kilometrech dokázali zrychlit o celých 34 sekund a zajeli druhý čas. Do poslední rychlostky jsme nastupovali na třetím místě v šestkách s náskokem 1,7 sekundy na Srba a tušili jsme, že nás ještě bude chtít stáhnout. Tuto zkoušku Michal dobře zná a Srba jsme v ní o 1,3 sekundy porazili. Konečné 15. místo absolutně a 3. místo ve třídě 6 nás těší a teď se budeme rozhodovat, jestli se zúčastníme posledního podniku ve Vsetíně,“ dodal Ivan Horák.

Druhým olomouckým zástupcem byl Petr Leher. Stejně jako na předchozím sprintu ve Vyškově startoval s Fabií R5 a opět si auto velmi pochvaloval. „Tato fabie je rozhodně nejlepší auto, jaké jsem doposud řídil. Jezdil jsem s různými modely vozů Subaru a Mitsubishi, zkoušel i WRC Octavií a Fábií, také Fabií S 2000, ale na současnou R5 nemají. Má výborný podvozek, brzdy a velmi krásně se ovládá. Postupně si na ni zvykám a jízdu si užívám. Sezónu bych chtěl zakončit ve Vsetíně a pak se rozhodnu, co pojedu příští rok,“ řekl po závodě Petr Leher.

Rally Vyškov
FOTO: Olomoučané na Rally Vyškov: Leher si chválil Fabii, Horákovi odpočívali

Ve Šternberku pokračovalo i MČR historiků. Nejrychlejší byl Libor Kotrmon s fordem Escort RS Cosworth. Druhý dojel Jiří Šrámek na BMW 318iS a třetí místo po velmi rychlé o pohledné jízdě vybojoval Aleš Jirátko s nejstarším vozem jezdeckého pole, BMW 2002Ti. O druhé místo jej připravil nevydařený průjezd retardérem a následná třiceti sekundová penalizace.

Sprinterský seriál bude zakončen již tradičně za čtrnáct dní ve Vsetíně.

Autor: Miroslav Ševčík