Čekala na ně trať o délce 170 km, z toho 70 ostrých na sedmi rychlostních testech. Prvenství z loňského roku obhajoval Erik Cais na Fordu Fiesta R5 MkII, který do závodu vstoupil raketovým časem na prvním průjezdu rychlostní zkouškou (RZ) Kameňák. Druhému Březíkovi na Fabii R5 nadělil deset sekund, třetí Štajf s vozem Volkswagen Polo Gti R5 již ztrácel 17,4 sekundy.

Změnu v nastaveném trendu mohla přinést šestá RZ s třetím průjezdem Kameňáku. Caise zde potkal defekt, kvůli němuž dojel až třetí. Do poslední RZ tak šel s náskokem čtrnáct sekund před Březíkem, a náskok nejen že uhájil, ale ještě jej na druhém průjezdu Kopnou navýšil o další tři sekundy.

Po zásluze a s přehledem tak obhájil loňské vítězství v celkové klasifikaci i P2+ Poháru a se spolujezdcem Danielem Trunkátem převzali v cíli poháry za 1. místo. Druhý dojel Březík, třetí Štajf ztratil již více než minutu.

Horáky zastavila smůla

Na Kopné se představila i rodinná posádka z Olomouce - Michal a Ivan Horákovi. Ti ale dobře rozjetý závod ale pro technickou závadu nedokončili.

„V letošním roce pojedeme s Fabií R5 první generace kompletní seriál Rallysprint serie v Rexteamu Věroslava Cvrčka. Ve čtvrtek před soutěží proběhl test, kam byli přizváni sponzoři a Michal najel s Fabií svých prvních 64 kilometrů. S autem se rychle sžíval a bylo vidět, že mu sedlo," řekl navigátor Ivan Horák.

„Plni očekávání jsme vyrazili na letošní první podnik do Podkopné Lhoty. Mechanici ještě po testu udělali na voze spoustu práce. Dali novou spojku, brzdy a diferáky. Vše bylo perfektně připraveno. Naším cílem bylo hlavně dojet a nasbírat co nejvíce zkušeností a při tom autu neublížit," pokračoval.

„Musím říct, že Michal jel moc hezky a stále se zrychloval. Na páté RZ jsme dosáhli sedmého času. Bohužel nás pak zastavila porucha motoru a museli jsme odevzdat jízdní výkaz z 9. příčky absolutního pořadí. Velmi nás to mrzí, ale i to se stává a i když byl motor v polovině životnosti, nevydržel. Na začátku června nás čeká Rally Plzeň, na kterou se velmi těšíme,“ uzavřel.

Ve sprinterské sérii pro dvoukolky byl na Kopné nejrychlejší Jaromír Tarabus s Peugeotem 208 Rally4, když vyhrál všech sedm rychlostních zkoušek. Druhý dojel Martin Mottl s Opelem Corsa Rally4 a třetí Polášek na Fiestě Rally4. Závod historických vozů ovládl stylem start-cíl Jaroslav Vančík na krásném a rychlém BMW M3.

Sprinterský seriál pokračuje 3. a 4. června v Plzni, MČR již o víkendu v Klatovech. Zde mohou diváci vidět kromě domácí soutěžácké špičky i přes 60 historických automobilů v evropském i domácím šampionátu.

Autor: Miroslav Ševčík