Kromě samotného závodu Mistrovství Evropy pro soudobá i historická vozidla je Ecce Homo zařazeno také do kalendářů Hill Tour Mistrovství České republiky a mistrovství Rakouska. „Proto bude startovní pole opravdu rozmanité a již letmý pohled do předběžného seznamu přihlášených slibuje skutečně atraktivní podívanou,“ upozornil Ondřej Koubek z pořádajícího AMK Ecce Homo. Mezi armádou nejsilnějších třílitrových formulí skupiny E2 nebude po roční přestávce chybět držitel traťového rekordu Ander Vilariňo, loňský vítěz Fausto Bormolini a první ostrý start mezi evropskou konkurencí plánuje s novým vozem ve Šternberku také Slovák Jaro Krajči. „Zapomínat však nemůžeme ani na slabší dvoulitrové formule, které mohou obzvláště v případě deště mile překvapit. Vždyť v jedné z nich se představí i úřadující mistr ČR Milan Svoboda,“ uvedl Koubek.

V posledních letech už skončily zlaté časy sportovních prototypů, kdy vozy skupin CN a C3 kralovaly evropským závodům, ale letos se přeci jen konkurence zlepšila. Nedobrovolně se do speciálu Osella vrátil po havárii v Náměšti nad Oslavou Otakar Krámský, protože jeho monopost Reynard byl havárií úplně zničen. Jeho největšími soupeři budou legendární Andrés Vilariňo, otec s formulí startujícího Andera Vilariňa a Lanfranco Evans, nevlastní syn dalšího špičkového jezdce, Renza Napioneho. V kategorii cestovních vozů se diváci mohou těšit na přehlídku toho nejlepšího. Ve skupině E1, která dovoluje nejvíce úprav, mimo jiné startuje Felix Pailer s Lancií, Marek Frieda s BMW M3 GTR, Dan Michl v kokpitu nového Lotusu či neuvěřitelně silné Mitsubishi Colt Evo v rukou Davida Komárka.

Medailové ambice si ve skupině A dělá i pňovický jezdec Václav Janík, který vyhrál poslední díl evropského šampionátu v Portugalsku. „Výhodou je, že šternberskou trať znám a nemusím nikam daleko cestovat,“ řekl Václav Janík. Také skupina N nabídne na české poměry nevídané obsazení a již teď můžeme předpokládat souboj o nejvyšší příčky mezi trojicí jezdců Peter Jureňa, Miroslav Jakeš a Vladimír Doubek. „Nesmíme však zapomínat ani na rallyové specialisty, kteří berou start na Ecce Homo jako zpestření svého programu a mohou velice příjemně překvapit,“ dodal Koubek.

Opomenout nejde ani kategorii historických vozidel, která rok od roku zvyšuje svou úroveň. „Vždyť formule 2 Jaroslava Práška a Martina Vondráka budou zajisté útočit hodně vysoko i ve srovnání s nejrychlejšími soudobými speciály,“ uvedl Koubek.

 

Program Ecce Homo

Sobota: 8.00 – 16.00: oficiální tréninky \(2 jízdy\).
Neděle: 8.30: slavnostní zahájení, 9.00 – 12.35: první jízda závodu, 12.45 – 16.25: druhá jízda závodu, 18.00: vyhlášení vítězů.