Závěrečný testovací program splnil očekávání týmu. Ostrá tatra byla v akci ve dne v noci. Majitel Czech Dakar Teamu Marek Spáčil hodnotil výsledek testování optimisticky.

„V tomto okamžiku mohu s klidným svědomím konstatovat, že jsme obě auta připravili, jak jen nejlépe to šlo. Počínaje prvním testování na Slovensku, přes náročné testy při vysokých teplotách v tuniských píscích, jsme se zabývali spíše nalezením optimálního nastavení, než nějakými zásadními konstrukčními změnami. To jen potvrzuje, že jsme se vydali správným směrem,“ pochvaloval si Spáčil.

Celý program vyvrcholil o víkendu na jižní Moravě. „Tímto testem jsme uzavřeli testovací program, s jehož výsledkem jsem spokojený. Do Argentiny posíláme dvě konkurenceschopná auta,“ hlásil Spáčil.

Pozitivně naladěn byl i kopilot tatry, která ponese startovní číslo 509, David Vršecký.

„Je úžasné, co všechno auto vydrží. Postupně se nám podařilo najít optimální nastavení pro různé povrchy. Technika je zatím stoprocentní, takže se snad budeme moci soustředit na vlastní jízdu a navigaci, která by měla být letos náročná,“ očekává Vršecký.

Zkušený trucker je v rallye nováčkem. V novém prostředí se však rozkoukával při EllChot rally v Africe.

„Testování v Tunisu hodně napovědělo, takže už tak trochu tuším, co mohu od Dakaru očekávat. Samozřejmě, že se těším, ale pořád k tomuto závodu přistupuji se zdravým respektem,“ tvrdí Vršecký.

Zatímco se tatra se startovním číslem 509 proháněla v pískovně, tak se její sestra, která na Dakaru ponese číslo 525, podrobovala v bruntálských dílnách Martina Kolomého závěrečné přípravě před odjezdem do francouzkého přístavu Le Havre. „Všechno je otestováno, takže teď již jen ladíme poslední detaily a dolepujeme reklamy,“ shrnul aktuální stav příprav Czech Dakar Teamu pilot Martin Kolomý.

Již ve čtvrtek by měla být auta ve Francii předána k nalodění k cestě do Jižní Ameriky.