Zabrzdil jsem a zjistil, že zatáčka je o kus dál, říká olomoucký soutěžák

Samotný pilot však měl po závodě rozporuplné pocity. „Spokojen jsem jen s autem. Funguje zcela spolehlivě. Můj výkon už ale tak dobrý nebyl. Musím se na novém vozu učit. V průběhu závodu jsem zrychloval,“ řeklDeníku Milan Chvojka.

Jeho slova jen potvrzují výsledky z jednotlivých rychlostních zkoušek. Na úvod zajel až osmnáctý čas, ale poté se už pravidelně umisťoval v první desítce. Vrcholem bylo čtvrté místo v poslední rychlostní zkoušce.

Chvojka přitom v předchozích letech startoval s Mitsubishi Lancer EVO VIII, a tak by se zdálo, že s novou vývojovou řadou této značky by neměl mít větší problémy. „Auto ale brzdí o čtyřicet až padesát metrů dřív. Navíc má jen šestistupňovou převodovku. Byl jsem zvyklý na šest stupňů, a tak jsem kolikrát vyřadil,“ poznamenal olomoucký soutěžák. Daleko větší problém ale představovaly mnohem účinnější brzdy. „Na první rychlostní zkoušce jsem auto poznával. Nevěděl jsem, co mám čekat. Zabrzdil jsem podle zvyku a najednou jsem zjistil, že zatáčka je o kus dál,“ byl překvapený.

Postupně si ale na novou techniku zvykal, což se projevilo na dosažených časech. „Dřív, když jsem jel druhé kolo, tak jsem zrychlil tak o sekundu na rychlostní zkoušku. Teď ale byl rozdíl deseti vteřin,“ upozornil.

Po Kopné původně olomoucký pilot plánoval cestu na Balkán, kde byl přihlášen do Bulharské rallye, dalšího závodu mistrovství Evropy. Na jih Evropy se však nakonec nevydal. „Stavíme firmu a navíc na autě musíme udělat ještě drobné úpravy. Další závod zřejmě pojedeme v Třebíči. I když ještě předtím bychom mohli startovat v Pačejově,“ plánuje Chvojka.