Příčina odstoupení byla hodně kuriózní. „Na startu desáté rychlostní zkoušky mi praskly obě zadní poloosy. To se mi ještě nestalo. Jednu poloosu jsem měnil vloni a tu druhou ještě dřív,“ divil se Milan Chvojka.

V letošním roce olomoucký pilot závodění odsunul do ústraní a na Barum rallye startoval po delší době. „Naposledy jsem jel v Českém Krumlově, kde jsem havaroval. Měl jsem respekt. Rychlostní zkoušky na Barumce se mi navíc vůbec nelíbí,“ přiznal.

Olomoucká posádka navíc asistovala u havárie dvojice Fiala – Heidenreich na deváté rychlostní zkoušce. „Pomáhali jsme hlavně spolujezdci, kterého museli vystříhávat. Manželka dělala hlavní dispečerku a dcera ji hned volala,“ uvedl Chvojka.

Nejlepšího výsledku dosáhl Milan Chvojka se svým Mitsubishi EVO IX na první rychlostní zkoušce večer v ulicích Zlína. „Trať byla technická a pomalejší. Skončili jsme jednatřicátí celkově a před námi bylo jen osm mitsubishi. Další zkoušky jsou ale nebezpečné, když se jede vysokou rychlostí po rovinkách kolem stromů,“ upozornil Chvojka.

Také proto se chce domácím soutěžím vyhýbat. „Pojedu zřejmě sprint ve Šternberku a pak asi v zahraničí. U nás jsou špatné rychlostní zkoušky,“ kritizuje Chvojka.