Z vyšetřování vyplývá, že tam zřejmě porušil pravidla bezpečnosti v silničním provozu jak šofér projíždějícího nákladního vozidla, tak řidič porouchaného auta, který na místě přišel o život.

Nehoda se stala ve čtvrtek 15. srpna krátce před polednem na silnici R 35 ve směru jízdy z Olomouce do Mohelnice.

Nákladní vozidlo při ní srazilo muže, který se snažil opravit porouchané auto odstavené u krajnice.

Olomoučtí dopravní policisté už znají přesný průběh, jak ke kolizi vozů došlo.

V pravém jízdním pruhu tehdy jelo nákladní auto značky MAN.

„Jeho šofér však nedodržel bezpečnou vzdálenost mezi vozidly, tím si zmenšil prostor pro pohotovou reakci. Před ním jedoucí auto provedlo úhybný manévr. Řidič náklaďáku už ho ale udělat nemohl, protože v levém jízdním pruhu jel další vůz. Nákladní auto vzápětí zezadu narazilo do automobilu značky peugeot odstaveného u pravé krajnice kvůli poruše," popsala průběh komplikované nehody krajská policejní mluvčí Marie Štrbáková.

Při nárazu totiž bylo poškozeno také další osobní auto, které v tu chvíli jelo v levém jízdních pruhu, nikdo se v něm naštěstí nezranil.

Bez vesty a trojúhelníku

Řidič porouchaného peugeotu podle ní v tu chvíli stál na silnici před otevřenou kapotou svého auta. Nákladní auto ho smetlo a způsobilo mu tak závažná a mnohačetná poranění, že jim na místě podlehl.

V peugeotu v době nehody seděla také spolujezdkyně, ta z ní však vyvázla bez zranění.

Při prošetřování nehody policisté zjistili, že porouchané vozidlo jeho majitel nijak neoznačil jako překážku v silničním provozu.

„Pokoušel se odstavené auto opravit, neměl však na sobě oblečenou reflexní vestu. Na vozovku neumístil ani výstražný trojúhelník," poznamenala Štrbáková s tím, že řidiče nákladního automobilu policisté podezřívají z trestného činu usmrcení z nedbalosti, hrozí mu až tři roky vězení.

Škoda na vozidlech byla předběžně vyčíslena na sto tisíc korun.

Nejlépe odejít za svodidla

Řidiči, kterým se na rychlostní komunikaci porouchá automobil, by měli dodržet několik pravidel bezpečnosti silničního provozu.

Pokud je auto částečně pojízdné, měli by na prvním výjezdu sjet z rychlostní komunikace.

Při odstavení porouchaného vozidla u krajnice musejí toto místo vždy viditelně označit výstražným trojúhelníkem ve vzdálenosti minimálně sto metrů před překážkou.

„Řidič si musí hned po vystoupení z vozu obléknout reflexní vestu, teprve pak by měl jít trojúhelník na vozovku umístit. Všichni cestující by měli z auta bezpečně vystoupit a vzdálit se co nejdál od komunikace. Nejlepší je odejít až za svodidla a tam dbát osobní bezpečnosti," popsala opatření, která mohou lidem v podobných situacích zachránit život Štrbáková.