Podle policie si nehoda nevyžádala zranění.

„V osobním vlaku cestovalo zhruba 45 osob. Podle předběžných informací nebyl při nehodě nikdo zraněn,“ informoval policejní mluvčí Libor Hejtman.

Řidič osobního vozidla podle policie zřejmě přehlédl výstražné zařízení. „Pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové látky nebyl. Okolnosti a příčiny nehody šetříme,“ uvedl mluvčí.

Na trati mezi Olomoucí a Nezamyslicemi je po nehodě v úseku mezi Olomoucí a Blatcem zastaven provoz. Pro cestující byly zajištěny náhradní autobusy. Předpokládaný konec omezení České dráhy odhadly na 18:30.

V posledních dnech se jedná v Olomouckém kraji o třetí nehodu na železníčním přejezdu zabezpečeném světelnou sigalizací. V pátek vjel řidič nákladního auta před přijíždějící osobní vlak ve Vikýřovicích v Hraběšické ulici. Dva cestující ve vlaku utrpěli lehká zranění. Signalizace v době střetu fungovala.

V úterý 17. října v Divišově ulici v Olomouci narazil osobní vlak do polského kamionu, který vjel na železniční přejezd, ač blikala červená světla. Při nárazu, kdy došlo k proražení palivové nádrže nákladního auta, začalo hořet. Požár zasáhl vlak, kamion i další osobní auto.

Rozsáhlá nehoda si vyžádala zranění řidiče nákladního auta, vlakvedoucího a nejméně šesti osob cestujících ve vlaku. Zranění byla naštěstí jen lehká. Nebýt pohotového jednání vlakvedoucího, kterému se podařilo dostat cestující ven z hořícího vlaku, mohly být následky tragické. Celková škoda přesáhla 36 milionů korun.

Policie již obvinila řidiče polského kamionu. Za přečin obecného ohrožení z nedbalosti hrozí 65letému cizinci v krajním případě až osm let za mřížemi.

Správa železnic v tomto týdnu odstartovala další části bezpečnostní kampaně „Budeš nám chybět“, s níž upozorňuje na rizika nepozorného chování lidí v blízkosti železnice. Prostřednictvím konceptu „prázdných židlí“ ukazuje, jak lidé u železničních kolejí stále chybují a riskují.

Jen za loňský rok se na železnici stalo celkem 453 úrazů, kterým 238 lidí podlehlo. Počet zranění osob ve věku do 26 let je dokonce nejvyšší za posledních pět let.

„V loňském roce Správa železnic investovala do zabezpečení přejezdů rekordní částku – přes tři miliardy korun. Samotné investice za vás ale nebudou dávat pozor, jestli bliká výstražné světlo na přejezdu. Proto jsme se ve snaze o dlouhodobé zlepšení rozhodli vsadit na plošnou osvětu,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.