Čisté konto si, stejně jako minulý rok, udrželo Jesenicko.

Nejhorší nehoda se stala první jarní den, kdy kvůli rychlé jízdě zemřela těhotná žena i její nenarozené dítě.

Nejčernějším dnem se pak stal 26. březen, kdy došlo k dvěma smrtelným haváriím.

Paradoxně o necelé dvě stovky poklesl celkový počet dopravních nehod. Vyplývá to z čísel, která zveřejnili krajští dopravní policisté.

Přestože krajská čísla počtu nehod klesala, někde tato statistika rostla. Nejvýraznější nárůst zaznamenalo dálniční oddělení policie v Kocourovci. Za první půlrok se zde stalo sto osm nehod, což je nárůst o šestnáct případů.

Také na Prostějovsku museli řešit o čtyři havárie více. Ostatním okresům statistiky klesaly.

Olomoucko má nejvyšší pokles, o sedmaosmdesát nehod, přesto s počtem 876 případů zůstává v čele s největší nehodovostí v kraji.

Na opačném konci je Jesenicko, kde také poklesl počet dopravních kolizí. V prvním pololetí se jich zde stalo sto čtyřicet sedm a nezahynula při nich ani jedna osoba.

„První letošní smrtelná nehoda se stala 28. ledna v Loučné nad Desnou na Šumpersku, kdy auto srazilo chodce,“ uvedl Pavel Novák, vedoucí odboru služby dopravní policie.

Nejhorší: smrt těhotné ženy u Brodku

Nejtragičtějším dnem je zatím 26. březen, kdy se na Přerovsku staly dvě havárie se smrtelným zraněním.

„Nejhorší srážka se stala jednadvacátého března, kdy v autě zemřela těhotná žena a záchranářům se, i přes provedený císařský řez, nepodařilo zachránit ani dítě,“ připomněl Novák tragédii, která se první jarní den stala u Brodku u Prostějova.

„Přitom stačilo jet o něco málo pomaleji a nic by se nestalo,“ dodal.

„Většinu kolizí způsobí rychlá jízda a nepřizpůsobení jízdy stavu vozovky. Roste také agresivita řidičů,“ informoval Novák.

„Snažíme se také působit preventivně. Za tento půlrok jsme na území kraje provedli již sto třicet jedna dopravně bezpečnostních akcí, což je přibližně třetinový nárůst oproti stejnému období loni,“ sdělil Novák.

Nebezpečným úsekem s častými srážkami a dopravními komplikacemi je čtyřproudová silnice I. třídy u obce Polom, kde se v polovině května střetl Opel Astra s nákladním autem. Nehodu řidič osobního vozu nepřežil.

„I v tomto úseku nasazujeme dálničního passata a hodně šoférů to už pocítilo,“ dodal Novák.

Kvůli povinným kontrolám u všech zastavených řidičů vzrostl statisticky také počet lidí, kteří sedají za volant pod vlivem alkoholu. Opilost však za letošních prvních šest měsíců nezpůsobila ani jednu smrtelnou nehodu.