Do večerních hodin by měla být elektricky sjízdná i druhá traťová kolej, řekl ČTK mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Vlaky však v úseku mohou stále jet jen omezenou rychlostí 10 kilometrů za hodinu. Cestující musejí podle Českých drah počítat se zpožděním.

První traťovou kolej se železničářům podařilo zprovoznit v neděli odpoledne. Od 21:00 pak mohly motorové vlaky využít i druhou kolej, které zatím chybí funkční elektrifikace.

„Po dokončení opravy by to ve stanici mělo být kapacitně v pořádku. Vlaky zde však z preventivních důvodů budou nadále jezdit omezenou rychlostí 10 kilometrů v hodině, protože není funkční zabezpečovací zařízení,“ uvedl Halla. Dodal, že zařízení bude znovu uvedeno do provozu za několik dnů.

Podle internetových stránek Českých drah jsou všechny vlaky dálkové i regionální dopravy vedeny ve své trase. Cestující však musejí počítat s asi desetiminutovým zpožděním. Některé vlaky ve směru na Přerov musely být v důsledku střetu od soboty odkloněny, jiné nahrazovaly autobusy.

ČTĚTE TAKÉ:Na nádraží v Olomouci byl částečně obnoven provoz

Nehodu vyšetřuje Drážní inspekce, celková škoda byla odhadnuta na 5,6 milionu korun. Lokomotiva narazila z boku do nákladního vlaku, který odjížděl z nádraží. Měl přitom odjezd povolen a nepřekročil ani povolenou rychlost.

Inspektoři nyní zkoumají, proč posunující lokomotiva nezastavila. Zjišťují, zda to způsobila technická závada nebo chyba strojvedoucího.

Škoda na posunující lokomotivě a vykolejeném osobním vozu byla odhadnuta na jeden milion korun a škoda na sedmi vykolejených a dalších dvou poškozených vagonech nákladního vlaku na 2,5 milionu Kč.

Poškození kolejí, trolejí, systému ohřevu výhybek a zabezpečovacího zařízení bylo vyčísleno celkem na 2,1 milionu korun.