Jako poměrně rizikový se zdá být nově opravený úsek silnice první třídy mezi Kouty nad Desnou a Červenohorským sedlem. Alespoň pro motorkáře, kteří horské serpentýny s ostrými zatáčkami rádi vyhledávají. Od otevření opravené cesty jich ale už několik vážně havarovalo. Naposledy v neděli 1. října sedmatřicetiletý motorkář, který na místě zemřel. 

„Motocyklista na stroji Suzuki ve stoupání po průjezdu mírné zatáčky vyjel ze svého jízdního pruhu a narazil do svodidel. Při nehodě utrpěl zranění, kterým na místě podlehl,“ sdělila mluvčí policie Irena Urbánková. 

Nehoda, která se stala kolem půl čtvrté odpoledne, cestu na několik hodin uzavřela. Příčinu a okolnosti kolize stále zjišťují policisté z dopravního inspektorátu. 

V poslední době se v horském úseku cesty jedná již o čtvrtou vážnou nehodu motorkáře. Předtím jezdec boural na konci srpna a letěl pro něj záchranářský vrtulník. Jen o pár dní dříve při výjezdu ze zatáčky spadl se strojem na silnici další motocyklista, i jeho do nemocnice převážela helikoptéra. V červenci se zase zranil mladík, kterému podklouzlo přední kolo a rovněž skončil ve svodidlech. Jeho úraz si tak vyžádal hospitalizaci. 

Hazardují především Poláci

Pohyb motorkářů pod Červenohorským sedlem je značný, přitahuje je nově položený asfalt. Také množství zatáček pro jezdce představuje adrenalinové zážitky. Jenže ostatní řidiči si často na bezohlednost motorkářů stěžují. 

„Silnice je pěkně spravená, rozšířila se. Motorkářů jsem v létě potkával dost, někteří na silných strojích vyloženě riskují. Hazardéři jsou především Poláci. Policie by je měla víc hlídat,“ míní řidič Jiří Krátký ze Šumperku, který do Jeseníku jezdí nejméně dvakrát do týdne.
Policisté v létě jednu větší kontrolu motorkářů provedli, ale při rozsáhlé dopravní akci zjistili pouze jeden banální přestupek. 

Podobně populární byla dříve i silnice na jesenické straně Červenohorského sedla, kde tragicky havarovalo několik jezdců, další se při nehodách zranili. Kritické místo bylo především v ostré zatáčce v Bělé pod Pradědem. Povrch cesty ale už není v optimálním stavu a díry zde silničáři musejí látat po každé zimě. Generální rekonstrukce této části silnice první třídy se datuje do roku 2008. Podobně opravený úsek z Koutů nad Desnou na Červenohorské sedlo byl dokončený letos v květnu.