V polovině minulého týdne zemřel po srážce s osobním automobilem dvaatřicetiletý motorkář na silnici R 35. K nehodě došlo ve středu před půl šestou večer ve směru jízdy z Olomouce do Mohelnice. Řidič automobilu Škoda Fabia jedoucí v pravém jízdním pruhu tam s největší pravděpodobností přehlédl motocykl značky suzuki. Ten jel v levém pruhu a začal předjíždět před ním jedoucí vozidlo.

„Motorkář při střetu s fabií utrpěl velmi vážná zranění, na místě jim podlehl. Sedmačtyřicetiletý řidič škodovky je podezřelý z přečinu usmrcení z nedbalosti. Soud ho může poslat do vězení na jeden rok až šest let. Příčiny tragické havárie stále vyšetřujeme," sdělila krajská policejní mluvčí Marie Štrbáková.

Druhý motorkář přišel o život první srpnovou sobotu po třetí hodině odpoledne v Rapotíně na Šumpersku. Padesátiletý motocyklista přijíždějící do Rapotína přibližně sto metrů před obcí nedobrzdil a narazil do před ním stojícího osobního automobilu.

„Při nárazu utrpěl velmi těžká zranění. Přes veškerou snahu záchranářů zraněním na místě podlehl. Okolnosti nehody stále vyšetřujeme, byla nařízena soudní pitva," řekl krajský policejní mluvčí Josef Bednařík.

Už 41 nehod motorkářů

Jen za první pololetí letošního roku se na silnicích v Olomouckém kraji stalo 41 dopravních nehod, jejichž účastníky byli motorkáři. Žádný z nich nezemřel, šest motocyklistů se ale těžce zranilo. U mnoha dalších nehod byli účastníky řidiči skútrů. V červenci v policejních statistikách přibylo několik vážných havárií motocyklistů, kteří utrpěli těžká zranění.

Například začátkem minulého týdne se mezi Hrubčicemi a Tovačovem naboural sedmačtyřicetiletý muž na motocyklu. Podle policistů nezvládl ve vysoké rychlosti pravotočivou zatáčku a sjel ze silnice do pole. S těžkým zraněním byl letecky transportován do olomoucké Fakultní nemocnice. V polovině července se těžce zranil také majitel motorky honda.

Na rovném úseku mezi Ramzovou a Lipovou začal předjíždět pomalejší vozidla. Nedokázal však včas zareagovat na před ním jedoucí motorku. Aby nezavadil o její zadní kolo, strhl řízení vlevo a vjel do příkopu, kde havaroval a těžce se zranil. Stejně dopadl také šestadvacetiletý mladík, který se v prvním červencovém týdnu na stroji kawasaki bez přidělené registrační značky proháněl na silnici mezi Bohuňovicemi a Štarnovem na Olomoucku. Rychlou jízdu nezvládl a skončil v příkopu. Dechová zkouška u něj prokázala přes dvě promile alkoholu.

Právě příliš rychlá jízda je nejčastější příčinou dopravních nehod motocyklistů. Dalším důvodem je nedání přednosti motorkářům ze strany řidičů vozidel.

„Ti si jich v silničním provozu často nevšimnou, proto by měli motocyklisté používat reflexní prvky. Měli by být po celou dobu jízdy mnohem obezřetnější než jsou za volantem automobilu. Raději by měli počítat s tím, že ani když jedou po hlavní silnici, nemusejí jim dát auta z vedlejší silnice vždycky přednost. Mohou motorku třeba přehlédnout nebo ji uvidí až na poslední chvíli," uvedl Josef Bednařík s tím, že motorkářům i řidičům automobilů na silnicích určitě prospěje více ohleduplnosti a předvídavosti.