Hostující režisér Konrád Popel, jenž s olomouckým souborem spolupracoval již na Shakespearově Othellovi, tentokrát nastudoval text osmadvacetileté studentky divadelní dramaturgie Barbory Vaculové s názvem Psí hřbitov.

Premiéra komorní inscenace se čtyřmi herci proběhne v úterý 12. února v 19.30 hodin.

Brněnskou autorku spojuje s Olomoucí studium české a portugalské filologie na Filozofické fakultě Univerzity Palackého. Debutovala hrou Absintus Dei z roku 2002, za text nazvaný Žumpa získala o tři roky později Cenu Evalda Schorma. Psí hřbitov se svého prvního scénického uvedení dočkal v roce 2004, kdy jej v brněnském Divadle v 7 a půl režíroval Ondřej Elbel.

Hlavními protagonisty sedmi hororových obrazů o tom, co všechno se může seběhnout na jednom psím hřbitově uprostřed horkého léta, jsou sestry Marta a Mara. Do děje výrazně zasáhne také majitel hřbitova Havran a Psí baba.

„Tramtarie je specifické divadlo, a potřebuje proto specifické texty. Tím hra Vaculové bezesporu je. Líbí se mi na ní téma obrovské touhy po lásce, která je nenaplněná a promítá se do vztahu k psovi. Ten je pak jako nástroj lásky v podstatě zneužívaný,“ přiblížil kmenový režisér loutkohry Jihočeského divadla Popel (vlastním jménem Pavel Petr Procházka).

Důležitou funkci má v inscenaci hudba, tu zkomponoval zástupce ředitele ZUŠ Žerotín Martin Peřina.