Premiéra hry bude v pondělí v 19.30, repríza pak o den později ve stejný čas.

„Dá se říct, že Konrád je náš stálý host. V našem divadle v minulosti připravil inscenace Shakespearova Othella a Psí hřbitov Barbory Vaculové,“ přiblížil režiséra inscenace umělecký šéf Divadla Tramtarie Vladislav Kracík s tím, že Popel v minulosti několik let působil jako kmenový režisér Loutkohry Jihočeského divadla v Českých Budějovicích.

Jako host režíruje například v Městském divadle Zlín či v Západočeském divadle Cheb. V současnosti působí jako umělecký šéf brněnského Divadla Polárka.

Přestože hra už svým názvem odkazuje na kult, který v roce 1984 odstartoval americký sci-fi snímek Terminator režiséra Jamese Camerona, jde o autorský počin. Tvůrci se podle svých slov záměrně nenechali strhnout k parodii na snímek a zformovali samostatné dílo.

„Text hry Terminátor a já jsme spoluautorsky vytvořili s Matyášem Dlabem (dramaturg a režisér Divadla Tramtarie, pozn. redakce). Dá se říct, že je to hra pod těžkým vlivem filmu. S Matyášem jsme došli ke shrnující formulaci: recyklace sci-fi zápletky,“ přiblížil režisér Konrád Popel s tím, že doufá, že diváci nebudou na inscenaci nahlížet jako na zesměšnění předlohy.

„Rozhodně se nejedná o parodii, hru jsme vytvářeli s velkou pokorou a úctou k bijáku a k celému žánru, ale samozřejmě je zde velká míra nadsázky. Přesto že se tam občas objeví nějaká očividná narážka, určitě si z filmu neděláme legraci,“ snažil se vysvětlit režisér.

Do hlavní role Terminátora obsadil Popel herce Martina Dědocha, který si v minulosti už jednoho sci-fi hrdinu v Divadle Tramtarie vystřihl, a to Batmana v inscenaci I na Batmana občas padne smutek.

Kromě Dědocha zde diváci uvidí Dášu Rybářovou, Janu Posníkovou, Zuzanu Zapletalovou, Erika Meldika a také hostujícího Pavla Doucka, který nyní opět působí v angažmá Moravského divadla v Olomouci (Spirka v činohře Koně k nezkrocení, pozn. redakce).

Své několikaleté zkušenosti z pozice režiséra Loutkohry Jihočeského divadla zhodnotil Konrád Popel i při scénografické práci na hře. Pro potřeby inscenace totiž plně využil loutek, které se staly jejím základním kamenem.

„Hra je založena na souhře herců s oživlými předměty – věci v jejich rukou ožívají a stávají se součástí inscenace. Při přípravě scény jsem se opravdu bavil a splnil jsem si tím svou vášeň – plně jsem si totiž užíval nákupní horečku, kdy jsem chodil po obchodech a nakupoval spoustu různých předmětů,“ vysvětlil Popel.