Výstava současně upomíná na významné životní jubileum, kterého se rodák z Příkaz dožívá letos v dubnu. Schnabl absolvoval olomouckou lidovou školu umění, na jeho dílo měla však největší vliv soukromá studia u malíře Lubomíra Schneidera.

„Objevil u mě doma některé skici a vyprovokoval mě k tomu, abych začal pracovat s většími formáty. Současně mě dotlačil i k výstavním aktivitám,“ zavzpomínal Schnabl s úsměvem.

Člen Unie výtvarných umělců Olomoucka vytvořil od roku 2002, kdy se volnému umění věnuje, přibližně sedm set grafik. Pro aktuální výstavu jich vybral padesát. Jednotlivá díla spojuje zřejmá inspirace op-artem, srovnávání s nejvýznamnějším představitelem hnutí Victorem Vasarelym se však výtvarník vyhýbá.

„Na Schnablově tvůrčím příběhu je mimo jiné zajímavé to, že ve svém věku, v němž většině jeho vrstevníků při vyřčení slova počítač naskakuje husí kůže, ovládá práci s ním tak zdatně, že ho používá jako nezbytný pracovní nástroj,“ zhodnotil kurátor Ladislav Daněk.

Olomoucká výstava nabízí i zajímavý pohled do zákulisí vzniku konkrétního díla od prvních návrhů tužkou až k finální barevné verzi. „V první fázi je obraz vždy černobílý, o barvě uvažuji až úplně nakonec a vždy přitom záleží na mé momentální náladě," řekl.

„Nejdůležitější je pro mě vidět, jaké má dílo efekt, jak na dvourozměrném plátně funguje onen pomyslný třetí rozměr. Grafiku zhotovenou v počítači potom tisknu na velkoformátové tiskárně. Některé obrazy využívají třeba až čtyřiadvacet odstínů jedné barvy, takže tiskárna musí být velmi kvalitní,“ prozradil Schnabl.