Hostující Gustav Skála není pro diváky Moravského divadla neznámý. V minulosti již nastudoval úspěšné tituly, jako jsou Hello, Dolly! nebo My Fair Lady.

„Mezi šesti operetami, které Nedbal za svůj život složil, je Polská krev skutečně nejlepší. Snese srovnání s díly takových autorů, jako byli Strauss, Offenbach či Lehár. Podle mě je Polská krev co do hudebních kvalit na rozhraní mezi operetou a operou. Úspěch díla je daný skladatelskou invencí a melodickou svěžestí,“ sdělil režisér Skála.

Ten stojí též za úpravou režie a choreografií.

„Překládal jsem původní německé libreto a došel k závěru, že je potřeba text lehce zmodernizovat, zestručnit dialogy, aby byly svižnější. Co se týče tanečních pasáží, spolupracoval jsem opět s baletním souborem. Jsou v něm milí a šikovní tanečníci a já s nimi pracuji rád,“ doplnil režisér, který se k Polské krvi vrací po sedmnácti letech, kdy ji nastudoval v Hudebním divadle Karlín.

V operetě se tanci nevyhnuli ani sólisté souboru opery a operety.

„Někdy bylo obtížné to udýchat. Je náročné zpívat, být v kontaktu s dirigentem a současně u toho skotačit s baletkami. Toto dílo je v tom nejlepším smyslu nakažlivé. Jsou v něm melodie, které si diváci budou broukat ještě týden po návštěvě představení,“ popsal s úsměvem představitel role von Popiela Ondřej Koplík.

Na jevišti se potká například s hereckou kolegyní Barborou Poláškovou.

„Pevně doufám, že to není poslední setkání s dílem Oskara Nedbala. Je pro mě velká čest, mít možnost zazpívat si v tak skvostné operetě, navíc s panem režisérem Skálou se mi skvěle spolupracovalo,“ uvedla.

Nejen milovníkům operety se vybaví nejznámější skladby, jako jsou Blondýnky něžné nebo Jste kavalír. Široká veřejnost je může znát také z filmu Karla Lamače z roku 1934.

„Patří k těm dílům, která se nikdy neoposlouchají. Nabízí skvělou hudební charakterizaci postav, melodie dávají tomuto titulu nádech nesmrtelnosti,“ sdělil šéf souboru opery a operety Miroslav Oswald.

Premiéra Polské krve se odehraje poprvé 16. března v 19 hodin.