Byl jste vybrán jako nový ředitel Moravského divadla Olomouc. Oslovila vás komise odborníků, nebo jste se přihlásil sám?
Oslovila mě komise. Během několika dnů jsem musel vytvořit koncepci vedení divadla na pět let dopředu a seznámit s ní komisi, která ji zhodnotila. Normálně takový materiál vzniká i několik měsíců a stihnout to v řádu dnů bylo časově velmi náročné. Myslím však, že se v této problematice orientuji, protože jsem v divadle strávil několik let. Olomoucké divadlo je pro mě srdeční záležitost a dostal jsem se do něj hned po promoci na DAMU v roce 1977. Působil jsem i v angažmá v dalších pěti divadlech, ale nakonec jsem se do Olomouce opět vrátil. Měl jsem zde štěstí na velké role, jednou z posledních byla postava Antonia Salieriho v Amadeovi. Velkou zkušeností byla i divadelní režie v Maďarsku.

Herecké a divadelní zkušenosti byly zmíněny i v souvislosti s vašim jmenováním na post ředitele Moravského divadla. Považujete je za velkou výhodu?
Divadelní prostředí znám, mám ho rád a mám pro něj porozumění. Divadlo je velmi specifická firma, která se nedá řídit z kanceláře. Musí se vést od lidí. Člověk, který ho chce řídit dobře, musí znát už potenciální problémy, aby je mohl začít řešit.

V Moravském divadle byl před časem problém s baletním představením Jesus Christ Superstar. Nebylo uvedeno kvůli chybějícím právům na hudbu. Uvažujte, že by se balet mohl v budoucnu objevit v repertoáru?
Práva nejsou a v současné době se nedají získat. Nemohu tedy obnovit něco, co není. Po této nepříjemnosti nebudu začínat ani čtenou zkoušku, aniž bych měl vyřízené legislativní záležitosti. Za třináct let ve veřejnoprávním rádiu jsem získal určité manažerské zkušenosti a jednou z věcí, kterých se chci držet, je důraz na právní čistotu a ověřené zdroje. Samozřejmě si uvědomuji a vítám, že si s dosavadním ředitelem divadla Josefem Podstatou můžeme na nových postech pomoci a poradit. Naše vztahy jsou korektní a přátelské a zkušenosti z rozhlasu i divadla si chceme předat.

Ztotožňujete se s programem, který má divadlo připravené v nově započaté sezóně?
Sezóna je v běhu a bylo by velmi nerozumné a technicky obtížné, dělat nějaké velké zásahy. Šéfové jednotlivých souborů jsou lidé na svých místech a myslím, že se na ně mohu po umělecké i po pracovní stránce spolehnou. Do nového pracovního prostředí vstupuji s otevřenou myslí a s důvěrou. S dramaturgickým plánem jsem spokojený. Pro letošní rok se divadlo přiklání k „diváckému repertoáru", s čímž souhlasím.

Kdy začnete připravovat novou sezónu?
Program na novou sezónu 2014/2015 by měl být hotový do konce roku. Bude to můj první velký úkol, na němž budu pracovat se svými kolegy. Konkrétní tituly zatím neprozradím, ale chtěl bych, aby byl repertoár divácky přijatelný a odlehčený. Vždycky je to však tanec na tenkém ledě, protože si musíme dát pozor, abychom nesklouzli k podbízení a lacinosti.

VÍCE: 
Odcházející ředitel divadla Josef Podstata odpovídal ON-LINE
Šéfem Moravského divadla bude Pavel Hekela, řídil rozhlas vedle