Kompletně obměněná je pak expozice mešních rouch.

Ústřední místo v Kabinetu slonoviny zaujímá nyní drobná slonovinová soška Madony ze 14. století.

„Slonovina byla ve středověku na evropském kontinentu vzácným a ceněným materiálem. Také zpodobnění Madony s Ježíškem je mimořádné. Dítě je zde zachyceno nahé, což může symbolizovat, že Ježíš obětoval své tělo, aby spasil lidstvo. Soška prošla pečlivou restaurací a byla napuštěna mandlovým olejem, který ji ochrání před popraskáním, přiblížila historička umění Jana Hrbáčová.

Do stálé expozice přibyla také dřevěná socha sv. Petra, jejíž původ zůstává obestřený tajemstvím.

„Soška je vyřezaná ze dřeva vysokohorské limby. Tento materiál byl v českém prostředí zcela neobvyklý a vzhledem ke zřetelnému vztahu našeho svatého Petra k tvorbě tyrolského sochaře Michaela Pachera předpokládáme, že sochu vytvořil tyrolský řezbář,“ prozradila Hrbáčová.

Zcela nové exponáty představuje ode dneška také Kabinet textilu.

„Tento materiál potřebuje speciální ochranu a světelné podmínky. Je velmi choulostivý, takže může být vystavovaný maximálně jeden rok,“ vysvětlila kompletní obměnu historička umění Gabriela Elbelová.

Kolekce osmi liturgických rouch ze 17. a 18. století pochází z majetku Římskokatolické farnosti u sv. Tomáše z Canterbury v Mohelnici a z pokladu dómu sv. Václava v Olomouci.