Aktuální projekt nazvaný Ohlédnutí navazuje na vůbec první fotografovu retrospektivu uspořádanou v květnu loňského roku v Galerii Podkova. Tentokrát si však návštěvníci mohou prohlédnout nejen snímky, které Galgonek zhotovil pro ČTK, ale i ukázky z jeho volné tvorby.

„Na uspořádání výstavy jsme se domlouvali asi před dvěma lety u příležitosti zahájení provozu ČTK ve vile Primavesi. Celkem představujeme přibližně šedesát snímků, z nichž některé jsme převzali z předchozí expozice. V hlavní výstavní síni visí reportážní záběry například spoutaného Zdeňka Zukala nebo Václava Klause hrajícího tenis, zadní část galerie je pak věnována umělecké fotografii,“ přiblížil galerista Libor Gašparovič.

Výběr snímků nechalo vedení Galerie Patro čistě na Galgonkovi. „Do koncepce výstavy nerad zasahuji a těžko bych volil, zda je vhodnější ten nebo ten záběr. Jsou to všechno krásné věci, osobně považuji Vláďu Galgonka za člověka, který se úspěšně pokusil smazat hranici mezi tvorbou takzvaně agenturní a uměleckou,“ zhodnotil Gašparovič.

Držitel několika cen v novinářské soutěži Czech Press Photo a od loňska rovněž laureát prestižní Ceny města Olomouce se i tentokrát rozhodl vystavit jeden ze svých nejzajímavějších snímků, na němž zachytil smějícího se papeže Jana Pavla II. během návštěvy Svatého Kopečku.

„Tehdy bylo hrozně obtížné pořídit jakoukoli fotku. Přísná ochranka nechtěla do papežovy blízkosti nikoho pustit, ke všemu tehdy zlobilo i počasí. Proto si tohoto záběru cením, navíc se mi líbí, že ukazuje hlavu církve v netypické situaci. Na rozdíl od výstavy v Podkově bude tentokrát mít fotografie menší formát,“ přiblížil Galgonek.

Kromě záběrů pořízených během pětatřicetiletého působení v ČTK je možné nahlédnout i do fotografova soukromí. Některé snímky z volné tvorby jsou přitom staré bezmála čtyřicet let! „Mám tu fotky z cest po Itálii, Maďarsku a Japonsku a také ukázky ze svého cyklu zaměřeného na beskydský prales,“ prozradil šedesátník Galgonek.