Celkem je na expozici nazvané prostě POP ART k vidění téměř padesátka děl. Vernisáž výstavy se uskuteční zítrav úterýv 17 hodin a stylově ji doprovodí písně Marylin Monroe a Velvet Underground.

„Příprava této prodejní výstavy byla poměrně složitá a trvala několik let. Chtěli jsme, aby šlo o jakýsi doprovod dlouho očekávané projekce Warholových experimentálních filmů, která momentálně probíhá v pražské Galerii Rudolfinum. Díla nám poskytli soukromí sběratelé z Německa a Francie. Kvůli prostorovému omezení a také z finančních důvodů vystavujeme především grafiky, litografie a sítotisky. Movitější zájemci si mohou koupit několik skutečných lahůdek, například v limitované sérii vyrobené šampaňské v láhvi a kazetě od Lichtensteina nebo reklamní ceduli na Coca-colu od Roberta Indiany,“ přiblížil galerista Libor Gronský.

Pop art ovlivnila populární hudba a komerční umění. Charakteristické je pro něj přejímání motivů i techniky z předmětů každodenní potřeby, inspirace velkoměstskou kulturou a jejími vizuálními projevy, ať už šlo o film, reklamu nebo komiks. „Vnímám to jako hnutí, které přineslo něco nového nejen ve výtvarném umění, ale i v hudbě. Výtvarníkům se povedlo zaujmout pozornost, šokovat, což je podle mě podstata umění,“ zhodnotil Gronský.

Olomoucká výstava představuje jednadvacet zástupců pop artu. Organizátoři se vedle slavných jmen snažili získat i méně známé umělce. „Je tu Warhol, Lichtenstein, Indiana, ale i Alfred Leslie, Wallace Ting nebo Mel Ramos. Jejich díla doplní linoryty Michala Cihláře, jednoho z iniciátorů vzniku Muzea moderního umění Andyho Warhola v Medzilaborcích," vyjmenoval Gronský.