Největšími hvězdami festivalu jsou Lobsang Dargye a Sonam Tsering, tibetští hudebníci, kteří zahráli v pondělí v Konviktu na tradiční tibetské nástroje a nástroje buddhistických mnichů.

„Lobsang Dargye hraje na tradiční tibetské flétny Lingbu různých velikostí, flétny mají krásný, průzračný tón. Dále také hraje na strunné nástroje Daňen, při kterých se doprovází zpěvem,“ popsala hudbu jednoho z Tibeťanů Karin Machatá z občanského sdružení M.O.S.T, která oba hudebníky při koncertech doprovází.

Texty Lobsanga jsou duchovně zaměřené, nejčastěji zpívá o svých krajanech v Tibetu a jejich problémech.

„Lobsang zpívá písničky, které zná z Tibetu nebo své vlastní. Písně jsou převážně věnovány všem lidem, kteří trpí, ale na koncertech můžeme zaslechnout také mantry, což jsou buddhistické modlitby,“ vysvětlila Machatá.

Druhý hudebník, Sonam Tsering, reprezentuje na koncertech hudbu meditativní, zaměřenou duchovně. „Sonam hraje na Dhungčen, nástroj podobný didžeridě, na něj hrají mniši v klášterech. Pomocí něj se svolávají k modlitbám. Pak také hraje na činely Seňe a bubínek Nga,“ vyjmenovala neznámé nástroje průvodkyně.

Obstarat hudebníkům tibetské nástroje v České republice není nic jednoduchého. Dva nástroje jsou přímo z Himalaje, konkrétně je to Dhungčen.
„Ostatní nástroje jsme museli vypůjčit. Bubínky máme z Brna z buddhistického centra, další nástroje jsou Lobsanga, ale ty získal už v exilu,“ poznamenala Karin Machatá.

Osud obou umělců nebyl jednoduchý, oba museli uprchnout z rodné země a nyní žijí v exilu.