Po technické stránce velmi náročnou operní inscenaci nastudoval režisér Martin Dubovic, dnes v 19 hodin je na programu její repríza. „Massenetův titul v sobě nese všechnu tu noblesu, kterou známe z francouzských historických filmů. Není v něm nic falešného. Osobně považuji Manon za nesmírně niterné a emocionálně bohaté dílo,“ vyznal se režisér Dubovic.

Opera klade vysoké nároky především na sólové zpěváky. „Nic těžšího mnozí z olomouckých interpretů ještě neměli možnost zpívat. Hudba je zde totiž autorsky pojata velmi emotivně, což je pro zpěváky velmi náročné. Titul také vyžaduje vynikajícím způsobem zvládnutou techniku zpívání,“ upozornil režisér.

Výpravu svěřil Dubovic scénografovi Alexandru Babrajovi, pro kterého šlo o jednu z posledních prací před jeho náhlou smrtí. „Děj se odehrává na čisté scéně, které dominuje kočár a několik rekvizit. A právě motiv kočáru je velmi důležitý. V něm Manon přijede do velkého světa a s tím, jak se bortí její osud, se rozpadá i tento kočár,“ popsal operní režisér Dubovic.