„Jedničkou roku se stal film Jiřího Vejdělka Ženy v pokušení. Režisér ho přijel představit osobně s herečkou Eliškou Balzerovou. Tento titul v našem multikině navštívilo 40 522 diváků,“ hlásí multikino CineStar slovy manažerky Dagmar Černíkové, která dále uvedla, že z 3D filmů diváci nejvíce chodili na Avatara.

„Ten byl nejúspěšnějším filmem 3D. Přišlo na něj okolo 29 000 diváků. Se zájmem se však setkaly i další projekce, jako jsou například Souboj titánů, Alenka v říši divů, Shrek: Zvonec a konec, ale i film Jak vycvičit draka nebo Toy story: Příběh hraček,“ řekla Černíková.

„V letošním roce chceme opět divákům nabídnout pestrou škálu filmů, rozšířili jsme nabídku představení pro školy, firmy i jiné organizace, pořádáme speciální uzavřené projekce,“ popsala Černíková.

CineStar zavedl také internetové rezervace, e-vstupenky a s novým rokem také rozjel věrnostní program.

„Pokračovat budeme také v návštěvách hereckých delegací, dodala manažerka.

Komedie Ženy v pokušení vyhrála v loňském roce i u diváků klasického kina Metropol.

„Naši diváci dávají většinou přednost českým snímkům. Tomu chceme uzpůsobit i letošní dramaturgii – chtěli bychom tak častěji přivést do Olomouce tvůrce, který by svůj film přímo mohl představit,“ prozradila PR manažerka Michaela Hečková.

Z českých snímků se těšil divácké návštěvnosti také dokument Katka od Heleny Třeštíkové.

Metropol: Táhne opera i Antikrist

Největším konkurentem Žen v pokušení tu však byly přímé přenosy z Metropolitní opery. Lístky na představení často zmizely týdny před slavnostním večerem.

„Hodně oblíbené jsou však i snímky typu Antikrist, kterým v nové sezoně říkáme artové blockbustery – čili filmy s uměleckými ambicemi, ale divácky velmi přívětivé. A právě takové filmy chceme tento rok především uvádět,“ přiblížila Hečková.

Nové vedení kina také přichystalo několik odlišných sekcí, jako jsou třeba Metroplay s dopoledními pohádkami pro nejmenší nebo Metrocool pro diváctvo o něco starší a studenty.

„V rámci této sekce třeba už v únoru uvedeme myslím skvělý hořskosladký snímek Imaginární lásky režiséra Xaviera Dolana,“ nalákala Hečková.

A milovníkům evropského filmu bude potom určená sekce Fokus Evropa. Ovšem chybět tu nebudou ani české dokumenty, a to i se svými tvůrci, a divácky oblíbené přímé přenosy z Metropolitní opery, k nimž přibudou také přímé přenosy z ruského a pařížského baletu.

„Celkově se budeme profilovat coby artové kino – základem tak bude filmový klub a artové blockbustery společně s filmy týdne. V březnu pak budou mezi největší lákadla patřit snímky jako Norské dřevo nebo Děcka jsou v pohodě,“ popsala PR manažerka Metropolu.

Olomouc Febio v Cinestaru

Programy obou kin také zpestří festivaly.

V Metropolu si v březnu zarezervoval místo Jeden svět a v dubnu bude již klasicky patřit Academia Filmu Olomouc.

Na únor a na březen chystá klasické kino také svůj vlastní cyklus s názvem Jaro na vlně čili přehlídka klasických snímků z československé nové vlny šedesátých let.

Do CineStaru se zase vrátí Festival francouzských filmů, festival zaměřený na španělský film s názvem Flamenco a poprvé se tu odehraje také Olomouc Febio.