Louskáček je zatím nejnáročnějším projektem, který baletní studio Moravského divadla v Olomouci připravilo.

„Museli jsme děti pořád motivovat, aby je to bavilo a aby se neustále zlepšovaly. Náročné to však bylo také pro rodiče. Zkoušeli jsme od září každý víkend, takže celé rodiny kvůli tomu nemohly několik měsíců jezdit na výlety či na chalupy,“ říká vedoucí baletního studia Jitka Weiermüllerová.

Obrovské množství práce odvedli i zaměstnanci Moravského divadla a baletní trenéři. „Některé děti se během představení až čtyřikrát převlékají. Krejčovna šila kostýmy nonstop ve dne v noci, aby se všechno do premiéry zvládlo. Dodnes nám některé pracovnice krejčovny chodí ve svém volnu pomáhat s převlékáním malých tanečníků. Je to opravdu náročné představení,“ přiznala Weiermüllerová.

Titulní roli ztvárnil její čtrnáctiletý syn Robin, který se baletu věnuje několik let. Pokud by onemocněl nebo se zranil, musí ho nahradit dospělý tanečník.

„Naproti tomu roli Mášenky máme alternovanou. Už se nám stalo, že některé děti onemocněly, zatím jsme to však vždycky zvládli. Zastupují se vzájemně, moc nám pomáhají i profesionálové,“ řekla vedoucí studia malých tanečníků.

Baletní studio Moravského divadla v Olomouci stále přibírá nové zájemce. Jeho nejmladší členkou je teprve tříletá Verunka. „Ještě loni v inscenaci Karafiátových Broučků ,jen‘ ležela v kolébce. V Louskáčku však už tančí. Nevybíráme si děti podle toho, jakou mají postavu. Hlavní je, aby je pohyb opravdu bavil. Naučí se u nás klasický tanec, gymnastiku i rytmiku,“ dodala Weiermüllerová.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z OLOMOUCKA

Moje OlomouckoSportKulturaPodnikáníČerná kronika