„Děláme to vzhledem k šedesátiletému výročí klubu. Domluvil jsem s panem Zárubou, aby to bylo i v televizi, aby všichni fanoušci viděli, že tady hokej už nějakou dobu funguje a že jsme hrdí na naši historii," vysvětloval význam akce Mario Cartelli, marketingový manažer HC Olomouc.

Klub si dal záležet především na replikách dresů 
z roku 1971.

„Jeden fanoušek v tomto dresu chodí na zápasy. Morávka se tehdy inspirovala New York Rangers. Dresy jsou nádherné," rozplývá se Mario Cartelli.

Na výrobě si dali hodně záležet.

„V té době se dresy vyšívaly a my jsme o tom taky uvažovali. Cena ale byla obrovská. Každý dres má vzadu svůj štítek, kde je logo Kohouta a Komety a jméno hráče. Bude to tedy hodně exkluzivní," popsal Mario Cartelli unikátní dresy určené výhradně pro páteční zápas v olomoucké Plecharéně.

Fanoušci Mory. Ilustrační foto

Olomoucký zimák bude v pátek zřejmě narvaný po střechu. Zájem o lístky byl obrovský. Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

TJ Moravia Dopravní stavby

Manažer Cartelli přiznal, že s přípravou pětadvaceti dresů byla spousta práce.

„Inspiroval jsem se akcemi dalších klubů. Pro nás je to docela náročné, abychom vše vytvořili. Grafika dresů se dělala v sedmdesátých letech a teď ji mohou jen nějakým způsobem okopírovat. První dres, co mi poslali, tak to nebylo úplně ono. Vytvářelo se to něco přes měsíc, než přišla finální verze," zavzpomínal na náročné přípravy Mario Cartelli.

Olomoucký klub pak tyto dresy uvolní do dražby a výtěžek půjde na dobročinné účely.

„Zvažujeme, jestli ještě vytvoříme malou sérii na přání, ale tím to skončí. Bude to exkluzivní zboží," poznamenal Mario Cartelli.

Návrat do sedmdesátých let navíc klub vybral i vzhledem k vydařenému období v historii klubu.

Tým se tehdy pod názvem TJ Moravia DS Olomouc pohyboval na předních příčkách druhé nejvyšší soutěže, postoupit do první ligy se ale nepodařilo.

„Tohle období klubu jsme zvolili proto, že lidé na tribunách stále řvou Mora, Moravia. Všichni nám tak i říkají. Dresy vypadají i nejlíp, když vepředu je napsáno Moravia a vzadu Dopravní stavby. Je to návrat k velmi povedeným letům klubu," poznamenal Mario Cartelli.

Přijďte včas, bude nával

Před dnešním zápasem zazní státní hymna v podání folklorního souboru.

„Zkoušeli jsme různé varianty, jestli nějaký dres umístit pod střechu. Na to ale přijde čas někdy jindy. Chceme, aby diváci přišli na stadion a užili si zápas," přeje si Mario Cartelli.

Klub navíc uvažoval o poctě legendám z historie HC Olomouc.

„Legendy ale chceme pozvat na společenský večer 13. února, který by měl být vyvrcholením oslav šedesátiletého výročí," dodal Mario Cartelli.

Speciální akci chystají 
i příznivci na tribunách.

„Naši fanoušci připraví velké nádherné choreo. Proto bych chtěl všechny fanoušky poprosit, aby přišli včas. Bylo by dobré, kdyby lidé na stadion začali chodit už kolem čtvrté hodiny, aby už před prvním buly tady všichni byli," upozornil marketingový manažer na dřívější příchod k zápasu, který vzhledem k televiznímu přenosu tentokrát začne už 
v 17.20.